سامانه «سو» ستاد امر به معروف خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام شهریاری گفت: سامانه «سو» ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی برای پیگیری مطالبات مردم در بخش‌های گوناگون راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، حجت الاسلام قاسم شهریاری امروز سه‌شنبه (۱۷ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی بر عهده همه جامعه اسلامی است و امام باقر علیه السلام فرمودند: «اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود، نماز، روزه، حج، زکات، خمس، حجاب و غیره در جامعه اقامه خواهد شد.»

وی با اشاره به تسلط اشرار با ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: تکلیف سنگینی برای انجام این فریضه واجب بر عهده همگان است البته ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه سازوکار و برنام‌های اختصاصی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس اصل ۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت‏، شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به ثمرات فردی و اجتماعی این فریضه الهی، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سه عرصه بدنه مردمی، نخبگانی و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل و برنامه دارد.

وی به تشریح وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش، سازماندهی تشکل‌های مردمی و گروه‌های مطالبه‌گر، تقویت شوراهای امر به معروف در ستادها، نهادها و دستگاه‌های دولتی، همچنین آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر از جمله این وظایف ذاتی ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر، افزود: عده‌ای به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود نمی‌کنند و معتقدند خطر دارد در حالی که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده و از این افراد حمایت و پشتیبانی قضایی می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب از جمله وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: البته در ستاد این موضوع با رویکرد ستادی انجام می‌شود اما بدنه مردمی است چون بنا نیست امر به معروف و نهی از منکر را به صورت سازمانی  انجام دهیم و قطعاً مردم پای کار بیایند چون هر جایی مردم پای کار آمدند موفق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین معروف، توجه به امر واجبات دین و در این عرصه دفاع از نظام اسلامی است، عنوان کرد: اما بزرگترین منکر آسیب زدن به نظام اسلامی و آگاه نبودن از برنامه‌های دشمن است که همه ما وظیفه داریم در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سامانه «سو» ستاد امر به معروف در استان برای پیگیری مطالبات مردم در بخش‌های گوناگون راه‌اندازی می‌شود، افزود: جلوگیری از ترک فعل مدیران و مسئولان، تسهیل امور مردم، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نظام اداری رصد، پیگیری و رفع می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه بیان کرد: مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد در این صورت مورد حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

به گفته وی، در عرصه نخبگانی هم برای ترویج فریضتین اقداماتی از قبیل انجام پژوهش‌ها، نشست نخبگان، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ‌حمایت از مقالات در دستور کار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی تأکید کرد: برای پویایی ستاد در استان پذیرای نظرات، پیشنهادات و انتقادات رسانه‌ها هستیم و امیدواریم یار و کمک کار ما باشید تا استان به برکت اصالت دینی قوی که دارد از آسیب‌های مختلف در امان بماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حرکت اقتدارآفرین نیروهای مسلح بار دیگر اقتدار سرزمین ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشید، گفت: ارزشمندتر از آن حرکت اقتدارآفرین اقامه نماز جمعه نصر با حضور مقام معظم رهبری بود که می‌توان از آن به عنوان وعده صادق ۳ یاد کرد.

کد خبر 1784875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha