درخواست فدراسیون بین‌المللی آموزش برای حمایت از معلمان فلسطینی

فدراسیون آموزش بین‌المللی درخواست خود را برای همبستگی با معلمان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ei-ie»، فدراسیون آموزش بین‌المللی درخواست خود را برای همبستگی با معلمان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری اعلام کرد.

در بیانیه این فدراسیون آمده است: در حالی که معلمان به حمایت از دانش آموزان خود با وجود حملات نظامی بی سابقه، شرایط زندگی فاجعه بار و گرسنگی گسترده ادامه می دهند از نوامبر ۲۰۲۳ به دلیل کسر مالیات توسط دولت اسرائیل حقوق خود را دریافت نکرده اند.

با همکاری سازمان‌های عضو فدراسیون بین‌المللی آموزش ، اتحادیه عمومی معلمان فلسطین، اتحادیه عمومی کارگران در مهدکودک‌ها و مدارس خصوصی و فدراسیون اتحادیه‌های اساتید و کارمندان دانشگاه فلسطین نیز خواستار رسیدگی به وضعیت معلمان شده‌اند.

از طریق کمک های مالی ۴۰ سازمان عضو در ۳۰ کشور، فدراسیون بین‌المللی آموزش، حمایت مستقیم از معلمان و همچنین آموزش های اجتماعی-عاطفی برای کمک به دانش آموزان و معلمان در غزه و کرانه باختری انجام داده است.

تعهد اعضای فدراسیون بین‌المللی آموزش در طول دهمین کنگره جهانی آموزش بین المللی اخیر که در آن قطعنامه «گرسنگی در غزه: فراخوان اقدام فوری»تصویب شد، بیشتر مورد تاکید قرار گرفت.

قطعنامه این فدراسیون خواستار اقدام فوری برای مقابله با گرسنگی فزاینده در غزه است، جایی که قحطی به شدت گسترش یافته است.

این قطعنامه همچنین بر تاثیر جنگ بر معلمان، کارکنان پشتیبانی آموزشی و دانش‌آموزان و همچنین پیامدهای تخریب زیرساخت‌های آموزشی در غزه تاکید کرد.

آموزش بین المللی (EI) یک فدراسیون جهانی از اتحادیه‌های کارگری معلمان متشکل از 383 سازمان عضو در 178 کشور و منطقه است که بیش از 32 میلیون معلم آموزش و پرورش و پرسنل پشتیبانی آموزشی از پیش دبستانی تا دانشگاه را نمایندگی می کند..

کد خبر 1784876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha