آنروا: غزه به قبرستانی برای کودکان تبدیل شده است

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد که با گذشت یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی، غزه به قبرستانی برای کودکان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: خانواده‌ها در نوار غزه روزانه با رنج بی‌شماری از کشتار، آوارگی اجباری، بیماری و گرسنگی در نتیجه تجاوزات اسرائیل مواجه هستند.

وی افزود: یک سال خشونت شدید علیه نوار غزه منجر به تبدیل این شهر به قبرستان ده‌ها هزار فلسطینی، از جمله یک قبرستان بزرگ برای کودکان در نوار غزه شده است.

وی اظهار کرد: یک سال تمام در حالی می‌گذرد که خانواده‌ها در غزه با رنج‌های روزانه ناگفته مواجه هستند، رنج آوارگی اجباری، بیماری، گرسنگی و مرگ برای دو میلیون نفر به یک واقعیت روزمره در این منطقه ویران تبدیل شده است.

فیلیپ لازازینی تصریح کرد: این جنگ خونین، نوار غزه را به صحنه ویرانی‌های غیرقابل تشخیص و گور دسته جمعی برای ده‌ها هزار غیرنظامی از جمله بسیاری از کودکان تبدیل کرد.

وی گفت: تخریب زیرساخت‌های اساسی به حد فاجعه‌باری رسیده است و در غزه، غیرنظامیان همچنان بالاترین هزینه جنگ را می‌پردازند.

لازارینی به درد و رنج کودکان نوار غزه اشاره کرد و گفت: این همه رنج بیش از تحمل آنهاست، کودکان نه تنها از زخم‌های جسمی، بلکه از زخم‌های روانی نیز رنج می‌برند و بیش از ۶۵۰ هزار کودک از تحصیل باز مانده‌اند.

اظهارات لازارینی یک سال پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه با حمایت آمریکا که منجر به شهادت و زخمی شدن حدود ۱۳۹۰ هزار فلسطینی و بیش از ۱۰ هزار مفقود شد.

نهادهای سازمان ملل متحد و دادگاه های بین المللی دادگستری در اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی اسرائیل علیه نوار غزه با شکست مواجه شده‌اند.

کد خبر 1784881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha