جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود

عابدی از برگزاری جشنواره حصیر برای چهارمین سال پیاپی در روستای ملی حصیر(فشتکه) خبر داد و گفت: روستای فشتکه به عنوان روستایی که پتانسیل بالایی در بحث صنایع دستی و تولیداتی که باعث رونق اقتصادی روستا و خانوارش می‌شود در سال ۹۶ به عنوان روستای ملی حصیر معرفی شده است.

ایمان عابدی_ رئیس شورای اسلامی روستای فشتکه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره حصیر برای چهارمین سال پیاپی در روستای ملی حصیر(فشتکه) خبر داد و اظهار کرد: البته سال‌های پیش این جشنواره را در هفته صنایع برگزار می کردیم اما امسال بخاطر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان و سپس مصادف شدن با ماه محرم و صفر این جشنواره به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به اینکه امسال به مناسبت هفته روستا این جشنواره با هدف حمایت از صنایع دستی و تولیداتی که توسط بانوان هنرمند بافته می شود، برگزار شده است، گفت: همچنین معرفی روستای فشتکه به عنوان روستایی که پتانسیل بالایی در بحث صنایع دستی و تولیداتی که باعث رونق اقتصادی روستا و خانوارش می شود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

عابدی اذعان کرد: در فشتکه حدود ۷۰۰ خانوار با ۲ هزار نفر جمعیت داریم  که ۹۰ درصد از افرادی که داخل این روستا ساکن هستند کار حصیر بافی را انجام میدهند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۵ مغازه فروش صنایع دستی و کالاهای حصیری در این روستا داریم که هر کدام از این فروشگاه‌ها کارگاه‌هایی حتی در روستاهای همجوار دارند که زیر مجموعه هر کارگاه‌ بالغ بر ۱۰۰ نفر می باشند که حصیر را تولید کرده و به فروش می گذارند.

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود


عابدی در ادامه با بیان اینکه امسال سعی کردیم کار متفاوتی انجام دهیم و ازین رو در راستای برگزاری همین جشنواره یک هفته برنامه را با عنوان «هفته فشتکه، روستای ملی حصیر» برنامه ریزی کردیم که در حال اجرا است، بیان کرد: در طول این هفته کارهای متنوعی انجام شد که برای مثال، این هفته را با گلباران مزار شهدا آغاز کردیم و روز دومش را اختصاص دادیم به برگزاری یک مسابقه فوتبال ۶ جانبه که سعی کردیم از افرادی که پیشکسوت هستند دعوت داشته باشیم و امروز در سومین روز برنامه ها که مصادف با روز جهانی کودک شد در مدرسه ضمیری فشتکه یک مسابقه نقاشی با موضوع صنایع دستی و حصیر برگزار کردیم.

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود


وی اضافه کرد: فردا، یعنی روز چهارم هفته فشتکه برنامه جمع آوری زباله در سطح روستا را داریم و در ابتکاری قرار است در انتهای همین برنامه یک تئاتر خیابانی را برای اولین بار در سطح شهرستان، در یک روستا با موضوع صنایع دستی و مدیریت زباله برگزار کنیم.

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود


عابدی همچنین به برگزاری یک مسابقه رسمی شطرنج در همین ایام در یک خانه روستایی با یک فضای کاملاً سنتی اشاره کرد و گفت: مسابقه رپید سرعتی شطرنج با حدود ۷۰ نفر شرکت کننده از سطح استان و  باحضور استاد بزرگ های شطرنج در حال برگزاری است که در رده‌بندی جدولی ورزشکاران شطرنج، تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: اختتامیه این هفته به عنوان جشنواره ملی حصیر است که سعی می‌کنیم از کسانی که در این هفته در کنار ما بودند و مقامی کسب کردند، تقدیر کنیم و جوایزی برایشان در نظر گرفته ایم که در پایان جشنواره تقدیمشان می‌کنیم.
 

جشنواره حصیر در فشتکه، روستای ملی حصیر برگزار می‌شود


عابدی با بیان اینکه این جشنواره روز پنج‌شنبه(۱۹ مهر) ساعت ۱۷ عصر با حضور جمعی از هنرمندان مطرح استانی برگزار خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت ازین جشنواره استقبال کردند و پیش بینی ما این است که قطعا امسال این جمعیت بیشتر خواهد بود و ازین رو امسال فضایی هم که در نظر گرفتیم فضای بسیار بزرگ در زمین ورزشی است.

وی در ادامه به اتفاق خوب دیگری که قرار است در حاشیه برگزاری این جشنواره شاهدش باشیم اشاره و اظهار کرد: در این جشنواره آهنگ «حصیری سفره» مختص روستای فشتکه که برای معرفی این روستا به سفارش دهیاری و شورای اسلامی ساخته شده است را رونمایی خواهیم کرد.

عابدی افزود: این اثر توسط رمضان‌علی پدیدپور خوانده شده و روز جشنواره موسیقی و ویدئو کلیپ آن منتشر خواهد شد.

وی، ضمن قدردانی از کلیه کسانی که در برگزاری این جشنواره همکاری خوبی داشتند بیان کرد: بردن نام همه دست اندکاران امکان پذیر نیست ولی مهمتر از همه قدردان اهالی روستای فشتکه هستیم که با همت و غیرتشان باعث بلندآوازه شدن این روستا شده اند زیرا چنین پتانسیلی را ایجاد کردند تا روستای فشتکه به چنین جایگاهی برسد.

گفتنی است، روستای فشتکه در سال ۹۶ به عنوان روستای ملی حصیر معرفی شد.

کد خبر 1784942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha