تاثیر جنگ غزه بر امنیت مسلمانان در بریتانیا

دبیر کل شورای اسلامی بریتانیا در مقاله‌ای اعلام کرد که مسلمانان در بریتانیا تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفتند و احساسات خود را در برگزاری تظاهرات‌ها نشان دادند و از طرفی دیگر نیز امنیت و جایگاهشان نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: روزنامه «گاردین» مقاله‌ای را به قلم زارا محمد، دبیرکل شورای اسلامی بریتانیا منتشر کرد و نوشت: مسلمانان بریتانیا با گذشت یک سال از جنگ هفتم اکتبر، پیامدهای درگیری بین اسرائیل و غزه را به شدت احساس کردند.

وی نوشت: من از نزدیک شاهد بودم که چگونه درگیری یک بار دیگر احساس امنیت و جایگاه ما را در جامعه بریتانیا تحت تاثیر قرار داد.

زارا محمد گفت: هزینه انسانی سرسام‌آور است. من با فلسطینی‌های بریتانیایی که ده‌ها نفر از اعضای خانواده خود را در غزه از دست داده اند، صحبت کرده‌ام. والدین به من زنگ می‌زنند که پس از دستگیری فرزندانشان به دلیل حمایت از فلسطینی ها نگران هستند. دانشجویان دانشگاه به دلیل انتقاد از اسرائیل از اخراج خود می‌ترسند.

وی نوشت:  ندای صلح و عدالت برای فلسطینی‌ها از فریاد جامعه مسلمان فراتر رفته است. مردم از هر مذهب و دینی در راهپیمایی‌های پرشور شرکت می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند. هر روز که می گذرد و با افزایش تعداد شهدای غیرنظامی در غزه و فراتر از آن، پرونده جنایات جنگی علیه اسرائیل سنگین‌تر می شود. این یک مسئله اسلامی نیست. این یک موضوع حقوق بشری است که به همه ما مربوط می‌شود.

دبیرکل شورای اسلامی بریتانیا، با این حال، مسلمانان بریتانیا خود را گرفتار این موضوع می‌دانند و در «جنگ‌های فرهنگی‌ای» قرار گرفته‌اند که خودشان انتخاب نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: در حالی که  با کسانی که با رنج مرگبار روبرو هستند، اعلام همبستگی و همدردی می‌کنیم، با افزایش نگران کننده اسلام هراسی نیز روبرو هستیم. این درگیری به طرز بدبینانه ای برای دامن زدن به نفرت ضد مسلمانان نه تنها از سوی عناصر راست افراطی، بلکه توسط کسانی که خواهان خاموش کردن حمایت مسالمت آمیز از فلسطین هستند، انجام می‌شود.

محمد زارا گفت: شورش‌ها و نژادپرستی که تابستان در انگلیس شاهد بودیم، تا حدی بازتابی از این بود روایت‌های نادرستاز عملیات پلیس منتشر می‌شد و  درست در تابستان امسال، شاهد بودیم که سیاستمداران برجسته خواستار ممنوعیت شعار مقدس اسلامی «الله اکبر» شدند و اعلام کردند که «همه فرهنگ‌ها برابر نیستند» وقتی درباره مهاجرانی که از اسرائیل ابراز تنفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: سیاستمداران مسلمان با اتهاماتی مبنی بر کنترل اسلام گرایان یا دنبال کردن برنامه‌های  فرقه‌ای روبرو شدند.

وی در این مقاله آورده است: در محیط‌های کاری در سراسر کشور، مسلمانان دایم باید پاسخگوی همکاران خود بودند و حتی روابط بین ادیان متشنج بود. بسیاری از همکاران یهودی و مسلمان که می‌خواستند از یکدیگر حمایت کنند با دو قطبیسازی مواجه می‌شدند.

وی گفت: جوامع برای راهنمایی در مورد چگونگی کمک، چگونگی به چالش کشیدن روایت‌های مضر و چگونگی حفظ امید با ادامه خشونت به ما مراجعه می‌کردند و مساجد که به دنبال ایجاد آرامش معنوی هستند، با تخریب و حملات مواجه شدند. مدارس خود را ناگزیر می بینند که با مشکل دانش آموزانی که شال فلسطینی به سر داشتند، دست و پنجه نرم کنند که بسیاری از جوانان را سردرگم و درگیر کرده است.

وی در ادامه مقاله خود آورده است: نمی‌توان جلوه های فیزیکی نفرت را نادیده گرفت. من خودم قربانی یک جنایت نفرت در متروی لندن شدم، جایی که یک نفر بر سر من فریاد زد: «شما مسلمانان به تدریج کشور را تسخیر می‌کنید.»

با این حال، با وجود این چالش‌ها، امید وجود دارد. ما می‌توانیم پیوندهای مشترکی ایجاد کنیم که فراتر از میل به انتخاب یک طرف باشد، اما از این مسئله نیز حمایت می‌کنیم که نسل کشی آشکار در فلسطین باید متوقف شود.

کد خبر 1785023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha