حجت برای تشکیل امت واحده اسلامی تمام است

امام جمعه کرمان با اشاره به شرایط حساس کنونی گفت: امروز ضرورت تشکیل امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست و حجت بر جهان اسلام تمام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۲۰ مهر) در ادامه سلسله مباحث الگوهای تربیتی از دیدگاه قرآن؛ یکی از این گروه‌ها را مومنین دانست و افزود: مومنان با هم یکسان نیستند و ایمان درجاتی دارد و بخشی از ایمان نیز جنبه معرفتی دارد و علم، عقل و شناخت می‌خواهد و باید بخشی از آنها در وجود ما مستمر باشد و نیاز به ملکه دارد که همان مراقبت و مواظبت با تقوا است و بخشی از ایمان جنبه رفتاری دارد و باید رفتار متناسب با ایمان خود را نشان بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: ایمان سه مرحله مهم و حساس دارد؛ مرحله اول باور قلبی است و باید خداباوری را با تمام وجود ایجاد کنیم.
مرحله دوم با زبان است که باید به خداوند و اوامر او ضمن باور، آن‌ها را اعلام کنیم و جنبه عملی ایمان نیز باید در صحنه عمل خود را نشان بدهد.
وی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد بداند جزو گروه مومنین است، خود را به قرآن ارائه کند که در سوره مومنون ویژگی‌های مومنان بیان شده است و از ویژگی‌های این جماعت خشوع در نماز و عبادت، دوری از لغو، کمک به نیازمندان، پاکدامنی، امانتداری و... است.
امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم با تبریک فرا رسیدن ۸ ربیع‌الثانی، سالروز ولادت باسعادت امام عسکری علیه‌السلام بر الگو قراردادن معصومین علیهم‌السلام در زندگی تاکید و به سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله و شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی هم اشاره کرد.
وی در ادامه از ۲۴ مهر، جریان تاریخی مسجد جامع کرمان به عنوان سند خروش و حرکت انقلابی مردم کرمان یاد کرد و گفت: دژخیمان رژیم؛ جبهه انقلاب را در شهر کرمان در مسجد و خانه خدا در محاصره قرارداده و آن را سرکوب کردند و با به آتش کشیدن کتاب خدا فکر کردند خشم مردم فروکش و جریان انقلاب در کرمان خاموش خواهد شد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این واقعه نه تنها در کرمان که برای کشور عامل شتاب‌بخشی انقلاب شد لذا در تاریخ کرمان از روزهای افتخارآمیز در بخش مبارزه با طاغوت کرمان و کرمانی ثبت شد.
وی به مناسبت هفته اولیا و مربیان که دو رکن مهم تربیت هستند؛ گفت: دو ضلع مهم تربیت خانه و مدرسه و ضلع سوم معنویت و تقوا و مسجد و عبادت است که امیدوارم اولیا و مربیان ضمن انجام رسالت خود و کمک به یکدیگر، بستر ضلع سوم یعنی توجه به معنویت را هم فراهم کنند.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه امروز ضرورت تشکیل امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست و حجت بر جهان اسلام تمام شده است؛ تصریح کرد: باید تشکیل امت اسلامی را وظیفه خود دانسته و هر مسلمانی در هر مذهبی، فکر اساسی او تشکیل امت واحده اسلامی باشد زیرا امروز خون دهها هزار کودک و زن و مبارز اهل سنت فلسطین و هزاران کودک و زن و مبارز تشیع در لبنان در کنار هم در جبهه مقاومت مظلومانه جوهره امت اسلامی را تشکیل خواهد داد.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: دوره حرف‌هایی که گاهی توسط مسلمین گفته می‌شد و دشمن آن را برجسته می‌کرد؛ گذشته و باید امت واحد و امت نبی مکرم اسلام را تشکیل دهند.
وی با اشاره به اینکه بزرگ پرچمداران جبهه مقاومت یعنی حاج قاسم، سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه خود را فدای زنان و کودکان غزه کرده و همه در کنار هم با هدف واحد جان خود را برای تشکیل امت اسلامی فدا کردند؛ افزود: دختر و پسر یتیم لبنان و فلسطین، دختر و پسر جامعه اسلامی هستند و امت اسلامی باید در جهاد بزرگ کنار این دو ملت باشد.
وی اضافه کرد: امروز زن مظلوم مبارز در فلسطین و لبنان پرچم تمدن اسلامی را به دوش می‌کشد تا مسلمین دور آن جمع شده و تمدن اسلامی را ایجاد کنند؛ تاکید کرد: خود را مکلف و موظف به حمایت از جبهه مقاومت می‌دانیم.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: امروز خط و روش نبوی‌الحدوث بودن اسلام و خط سرخ و افتخارآمیز حسینی‌البقاء بودن اسلام به بهترین وجه خود را نشان داده و مبارزان و مجاهدان فی سبیل‌الله سینه سپر کرده تا با تمام وجود در مقابل دشمن جهنمی بایستند و اسلام را به پیروزی برسانند و خط ترسیم شده الهی که فرمود "فاستقم کما امرت..." به وسیله رزمندگان در جبهه مقاومت با پررنگی هر چه تمام تعقیب می‌شود و وعده پیروزی و تشکیل امت اسلامی و امت پیشرو اسلامی و الهی را باید در آیه نورانی " ان‌تنصروالله ینصرکم..." پیگیری کرد و این اتفاق در دنیای امروز در حال رقم خوردن است.
وی بیان کرد: امام جامعه اسلامی با شهامت و در تراز مجاهد بزرگ اسلامی در جمعه نصر به عنوان امام مسلمین و زیر سایه تهدیدات دشمن با همه نزدیکان و خانواده و دوستداران ساعت‌ها حضور یافت تا اقامه جمعه نصر و پیروزی را بفرمایند و مردم شجاع و ولایتمدار و فداکار ایران هم دست خانوده را گرفتند و خود را به نمازجمعه تاریخی رساندند تا به دنیا بگویند همه آماده ایثار و شهادت برای تحقق تمدن اسلامی هستند.
امام جمعه کرمان متذکر شد: اما در این شرایط حساس باید نسبت به سه امر مراقب بود؛ اول جنگ روانی دشمن که با انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها و تخریب‌ها و تهدیدها سعی دارد جبهه مقاومت و امت اسلامی را ناامید کند؛ باید همه سعی و تلاش خود را کرد تا دشمن را در جنگ روانی تمام عیار او که پشت آن استکبار جهانی است، ناکام گذاشت.
وی افزود: نسبت به اختلاف درون جامعه اسلامی و بین مذاهب و فرق و شیعه و سنی هم باید مراقب بود و اختلافات را برجسته نکنند که امروز پیامبر و قرآن باید محور جامعه اسلامی و برادری و در کنار هم بودن باشد و رنگ‌ها و فرقه‌ها نباید مانعی برای وحدت باشد و بخصوص نخبگان و فرهیختگان به این مهم توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ایران اسلامی کانون وحدت و مقاومت امروز جهان اسلام است؛ یادآور شد: قدرت و عظمت و شوکت ایران اسلامی در بسیج مردم در نمازجمعه تاریخی و حضور شایسته و با ظرفیت و رشادت و شجاعت امام جامعه در نمازجمعه تهران و بخش کوچکی از ظهور و بروز قدرت ایران را در وعده صادق ۱ و ۲ دیدید.
وی گفت: دشمن در تلاش است در جبهه داخلی و ایران با اختلاف جناحی و دودستگی‌ها و دوقطبی‌ها جامعه را سست و ناامید کند لذا جریان‌های سیاسی کشور و جناح‌های مؤمن به انقلاب مراقب باشید که وقت گفتن از اختلافات نیست.

کد خبر 1785195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha