کشورهای عربی اجازه  استفاده از حریم هوایی‌شان را به اسرائیل نمی‌دهند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس به مقامات آمریکایی مخالفت خود را نسبت به استفاده از حریم هوایی این کشورها برای حمله به ایران اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، مقامات آمریکایی اعلام کردند: کشورهای عربی، از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس به وزارت دفاع آمریکا  مخالفت خود را نسبت به پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز قلمرو آنها یا انجام عملیات تهاجمی نیروهای آمریکایی از داخل یا بالای حریم هوایی آنها اعلام کردند.

 این واکنش با توجه به سخنان مقامات اسرائیل برای انجام حملات نظامی علیه ایران، در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل که در اول اکتبر انجام شد،اعلام شد.

 وال استریت ژورنال آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: کشورهای عربی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی اجازه دارند در صورت حمله به آنها، عملیات دفاع از خود انجام دهند.

 یک مقام دفاعی آمریکایی به این روزنامه گفت: مقامات آمریکایی گفتند که این کشورها با گسترش جنگ به درگیری‌ بین اسرائیل و ایران از جمله حملات به لبنان، مصمم‌تر شده‌اند.

 وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات عرب تأکید کردند که تهران از طریق کانال های دیپلماتیک محرمانه پیام‌هایی به کشورهای منطقه نفت خیز و دیگر متحدان آمریکا در خاورمیانه ارسال کرد.

 مقامات عرب اعلام کردند: درصورت حمله اسرائیل، ایران هشدار داده است که با حملات ویرانگر به زیرساخت‌های غیرنظامی در اسرائیل پاسخ خواهد داد و همچنین به هر کشور عربی که حمله را تسهیل کند، پاسخ خواهد داد.

 این روزنامه گزارش داد: کشورهای  اردن، امارات، عربستان سعودی و قطر به دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داده اند که نمی خواهند ایالات متحده یا اسرائیل از زیرساخت های نظامی یا حریم هوایی شان  در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران استفاده کنند.

 وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: تاسیسات و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه نیز ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.

هفته گذشته، کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کردند که اجازه استفاده از زمین یا حریم هوایی شان درصورت حمله احتمالی به ایران نخواهند داد.

 رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین تماس خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، ، درباره واکنش نظامی مورد انتظار اسرائیل به ایران گفت‌وگو کرد، در حالی که اکسیوس گزارش داد که دولت کاخ سفید انجام یک حمله بزرگ اسرائیل را می‌پذیرد، اما بیم آن می‌رود که حمله به برخی اهداف به جنگ منطقه‌ای منجر شود.

کد خبر 1785214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha