درک جهانی از تاریخ فلسطین کلیدی برای شکل دادن به مقاومت است

روزنامه‌نگار فلسطینی-بریتانیایی گفت که درک جهانی از تاریخ فلسطین کلیدی برای شکل دادن به مقاومت و همبستگی آینده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «peoplesdispatch»، یوسف الحلو، روزنامه‌نگار فلسطینی-بریتانیایی از جانبداری رسانه‌های غربی طرفدار اسرائیل انتقاد و تاکید کرد که چگونه معافیت از مجازات اسرائیل با حمایت غرب، خشونت نسل‌کشی را در غزه ممکن ساخته است.

وی در این باره گفت: نوع پوشش خبری در رسانه های غربی در سالگرد حمله اسرائیل به غزه تجربه دردناکی برای فلسطینی‌ها و فعالان جنبش همبستگی فلسطین بود.

الحلو گفت: رسانه‌های غربی به شدت ضد عدالت و ضد فلسطینی هستند و فقط به پوشش اخبار به نفع اسرائیل اهمیت می دهند.

او در مصاحبه ای با Peoples Dispatch سوال کرد که چرا داستان و روایت فلسطینی‌ها نادیده گرفته می شود؟

روزنامه‌نگار فلسطینی-بریتانیایی در این باره گفت: آنگونه که برخی رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند، این غیبت صدای فلسطینی‌ها صرفا به دلیل موانع فیزیکی تحمیل شده توسط اسرائیل نیست. درست است که اسرائیل از آغاز نسل کشی از ورود مطبوعات بین المللی به غزه جلوگیری کرده است، اما این سوال باقی می ماند که آیا رسانه های بزرگ به اندازه کافی برای به چالش کشیدن این محدودیت ها تلاش کردند یا خیر.

همان‌طور که الحلو اشاره می‌کند، بسیاری از روزنامه‌نگاران دعوت‌ها را برای تهیه گزارش از شهرک‌های غیرقانونی در نزدیکی غزه پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه اتکا به منابع اسرائیلی خطرناک است به ادعای سر بریده شدن ۴۰ نوزاد توسط حماس اشاره کرد که ساخته رسانه‌های اسرائیلی بود و به طور گسترده توسط رسانه‌های بزرگ در سراسر جهان بازنشر شد.

الحو در این باره گفت: معلوم شد که این یک دروغ بود، اما بسیاری از رسانه‌های غربی هنوز برای کپی‌برداری از آن خبر ساختگی عذرخواهی نکردند.

وی افزود: ماهیت یک جانبه گزارش همچنین به این معنی است که به ندرت به مخاطبان غربی تحلیل صادقانه‌ای از جنبش‌های مقاومت فلسطین یا اهمیت آنها داده می شود و در حالی که شواهدی از نسل‌کشی در غزه به رسانه‌های اجتماعی داده شده، جهت‌گیری به نفع اسرائیل همچنان روشن است.

روزنامه‌نگار فلسطینی-بریتانیایی معتقد است که رسانه های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در تغییر درک جهانی از اقدامات اسرائیل ایفا کنند.

وی افزود: شما می‌توانید حقایق را دستکاری کنید، اما اسرائیل هرگز نمی‌تواند تصویر خود را تغییر دهد. جهان از اسرائیل به عنوان رژیمی که بیش از همه کودکان را در جهان کشته است، یاد خواهد کرد، رژیمی که از همه خطوط قرمز عبور کرده و برای توجیه یک نسل کشی از دروغ استفاده کرده است.

برای الحلو، درک جهانی از تاریخ فلسطین کلیدی برای شکل دادن به مقاومت و همبستگی آینده است و می‌گوید که مردم تحت اشغال هرگز مرعوب نخواهند شد و به مقاومت ادامه خواهند داد.

کد خبر 1785253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha