برکات پیوند مساجد و مدارس در الیگودرز

حجت‌الاسلام رحمتی با اشاره به دعوت مدارس الیگودرز برای شرکت در نماز جماعت مسجد محمدرسول الله(ص)، گفت: با اجرای این طرح در تلاش هستیم ضمن برگزاری نشست‌های بصیرتی و گفتمانی با جذب حداکثری دانش آموزان در کانون، حضور نسل نو در مسجد محله نیز رونق بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، کانون محمدرسول الله مسجد محمد رسوال الله شهرستان الیگودرز، از جمله کانون‌های فعالی است که با جود اینکه بیش از یک سال از فعالیتش می‌گذرد، مورد استقبال نسل جوان و نوجوان قرار گرفته است.

در این کانون برنامه‌های مختلف و متنوع دینی، فرهنگی، ورزشی و سرگرمی برای نسل جوان و نوجوان در طول سال برگزار می‌شود و با تنوع بخشی به اجرای برنامه‌ها به رونق مسجد و حضور پر رنگ نسل نو در مسجد محله کمک می کنند.

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول‌الله، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، با اشاره به فعالیت این کانون طی سال‌های گذشته اظهارداشت: به صورت رسمی یک سال است که در کانون محمد رسول‌الله برنامه‌های مختلف با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برگزار می‌شود.

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله افزود: ایام تابستان با برگزاری برنامه‌های فراغتی شور و شوق نوجوانان کانون بیشتر از دیگر ایام بوده و با توجه به تعطیلی مدارس از برنامه‌های کانون بیشتر استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: در طول سال برنامه‌های مختلفی همچون ایستگاه‌های صلواتی، نشست‌های بصیرتی با توجه به مسائل روز جامعه ، نشست‌های با محوریت سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری و...در کنار کلاس‌های دینی، فرهنگی و آموزشی برای نوجوانان عضو کانون برگزار می‌شود.

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ نفر عضو رسمی کانون هستند، عنوان داشت: مسجد محمد رسول الله شهرستان الیگودرز مسجدی خاموش بود و با کمک نوجوانان عضو کانون و اجرای برنامه‌های متنوع تلاش کردیم مسجد محله رونق بگیرد و حضور آحاد مردم به ویژه نسل نو در مسجد تقویت شود.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از برنامه‌های موثر کانون رسول الله هماهنگی با مدارس الیگودرز و دعوت از این مدارس برای شرکت در نماز جماعت مسجد رسول الله بود و با این برنامه تلاش شد که نسل جوان و نوجوان را با فضای مسجد بیشتر آشنا کنیم و در این راستا با گفت‌وگو و برگزاری نشست‌های روشنگری و دیگر برنامه‌های متنوع همچون مسابقات در جذب این قشر به کانون اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است.

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

توجه به علایق نوجوانان در کانون محمد رسوال الله

حجت الاسلام رحمتی با بیان اینکه به علایق نوجوانان در برگزاری کلاس‌ها و میزان استقبال آنان از برنامه‌ها توجه می‌شود، ادامه‌داد: اجرای برنامه‌هایی همچون هماهنگی سالن فوتبال برای نوجوانان، برپایی کلاس قرآن، احکام، روخوانی قرآن و...از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال به صورت مداوم در کانون برگزار می‌شود.

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

وی ادامه داد: در راستای ایجاد تنوع برای نوجوانان با توجه به علایق آنان ساعتی در کانون نیز به انجام بازی‌های کامپیوتری اختصاص داده شده است و این مهم در جذب نوجوانان به کانون اثرگذار است.

همکاری کانون محمدرسول الله و مدارس الیگودرز با هدف جذب حداکثری نسل نو

مدیر کانون فرهنگی هنری رسوال الله با اشاره به اینکه دوران نوجوانی دورانی مهم در زمینه تربیت نسل نو است و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تربیت نسل نو از همین دوران مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای رسیدن به این هدف لازم است که برنامه های متنوع دینی و فرهنگی برای بچه‌های عضو کانون برگزار شود و فرزندانی تربیت کنیم که بتوانند در آینده مساجد را به خوبی اداره کنند و در این راستا کانون‌ها به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند.

وی یادآور شد: با محوریت دوره های آموزشی نیز طرح تربیت کودک و نوجوان در محله با حضور نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله و کمک به رشد و تربیت دینی نسل نو است.

کد خبر 1785348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha