اندونزی:  شرق آسیا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

اندونزی از کشورهای آسیای شرقی درخواست کرد تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و از جامعه بین المللی هم خواست که قوانین بین المللی و حقوق بشر را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «saudigazette»، اندونزی از کشورهای شرق آسیا درخواست کرد تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و از جامعه بین المللی هم خواست که قوانین بین المللی و حقوق بشر را رعایت کنند.

«معروف امین»، معاون رئیس جمهوری اندونزی در سخنرانی در اجلاس شرق آسیا در لائوس هشدار داد که عدم پایبندی به قوانین بین المللی می تواند منجر به ظهور درگیری‌های جدید شود.

وی در این بار گفت: ما به عنوان رهبران باید موضعی اتخاذ کنیم و در کنار قوانین بین المللی و بشری باشیم و نباید در اجرای قوانین بین المللی گزینشی عمل کنیم.

امین گفت که اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، باید نگران وقوع درگیری‌های جدید باشیم.

معاون رئیس جمهوری اندونزی همچنین از کشورهایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست فورا این کار را انجام دهند و بر اهمیت احترام جهانی بدون استثنا به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

اظهارات معروف امین در بحبوحه اقدامات نظامی مستمر اسرائیل در بیان می شود. به گفته مقامات بهداشتی محلی، علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده است، این درگیری همچنان ادامه دارد و جان بیش از ۴۲ هزار نفر را گرفته است که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

در حال حاضر ۱۴۶ کشور جهان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسند که اخیرا اسپانیا، نروژ، ایرلند و چندین کشور حوزه کارائیب هم به آنها افزوده شدند.

کد خبر 1785408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha