«پزشکان بدون مرز» جنایت‌های اسرائیل در اردوگاه جبالیا را محکوم کرد

سازمان «پزشکان بدون مرز» با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی غزه را تبدیل به ویرانه‌ای غیرقابل سکونت کرده است، جنایت‌های اسرائیل در مناطق مختلف از جمله اردوگاه جبالیا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palestinechronicle»، سازمان «پزشکان بدون مرز» با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی غزه را تبدیل به ویرانه‌ای غیرقابل سکونت کرده است، جنایت‌های اسرائیل در مناطق مختلف از جمله اردوگاه جبالیا را محکوم کرد.

این سازمان بین المللی که عنوان پست خود در شبکه اجتماعی «ایکس» را «به روز رسانی از شمال غزه» گذاشته است، فاش کرد که پنج تن از کارکنانش در این اردوگاه گیر افتاده‌اند و نگرانی برای از دست رفتن جان آنها وجود دارد.

«سارا ویلستکه»، هماهنگ کننده سازمان «پزشکان بدون مرز» گفت: هیچ کس اجازه ندارد به این اردوگاه وارد یا از آن خارج شود و هر کس که تلاش کند این کار را انجام دهد، مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.

پزشکان بدون مرز، نیروهای اشغالگر اسرائیل را متهم به اعمال زور در اردوگاه جبالیا کرد و در بیانیه خود نوشت: تخلیه اجباری خانه‌ها و بمباران محله‌ها توسط نیروهای اسرائیلی شمال غزه را به ویرانه‌های غیرقابل سکونت تبدیل می‌کند.

پزشکان بدون مرز از ارتش اشغالگر اسرائیل خواست که آوارگی‌های اجباری و جنگ همه جانبه علیه مردم غزه را متوقف کند.

این سازمان رژیم صهیونیستی را موظف به محافظت از فلسطینی‌ها و بیمارستان‌ها دانست و از مقامات اسرائیل خواست تا با تامین ضروری کمک‌های بشردوستانه و ورود آن به شمال غزه به سرعت موافقت کند.

ارتش اسرائیل حملات خود را در سراسر نوار غزه تشدید کرده است و در شمال، کمپ آوارگان جبالیا همچنان در محاصره است.

بنا بر گزارش‌ها، تیم‌های آمبولانس قادر به رسیدن به مناطق بمباران شده برای کمک رسانی نیستند و بسیاری از مجروحان و کشته‌ها زیر آوار مانده‌اند.

کد خبر 1785418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha