حماس در کلیپی خطاب به خانواده‌های اسرائیلی: «سرنوشت نامعلوم»!

حماس با انتشار ویدیویی از تصاویر و اسامی اسرای اسرائیلی خطاب به خانواده‌های اسرا از «سرنوشت نامعلوم» آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، شامگاه شنبه، جنبش حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در نوار غزه گفت: یک سال پس از وعده‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن آنها به صورت زنده از طریق جنگ نسل کشی، سرنوشت فرزندان شما معلوم نیست!

حماس فیلم منتشر شده توسط سایت این جنبش را باز پخش کرد که در آن تصاویر و اسامی شش اسیر اسرائیلی را منتشر کرد که در غزه کشته شدند و اجساد آنها در اوایل ماه گذشته توسط ارتش در تونلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه پیدا شد.

حماس گفت: نتانیاهو به خانواده‌های اسرا قول داده بود که با فشار نظامی و جنگ نسل کشی آنها را زنده برگرداند، اما به خاطر وعده شوم او مرده بازگشتند.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه، اوایل روز شنبه، «خیابان ایالون» در مرکز تل‌آویو را بستند و خواستار تبادل با اسرای فلسطینی شدند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن بنرهایی حاوی نام ۱۰۱ اسرائیلی بازداشت شده در نوار غزه، از مقامات خواستند تا اقدامات فوری برای بازگرداندن آنها انجام دهند.

بر اساس گزارش‌ها، خانواده‌های اسرا، بنیامین نتانیاهو  را متهم می‌کنند که فرزندانشان را برای حفظ موقعیت سیاسی خود رها کرده و از اولویت ندادن به موضوع فرزندانشان در دستور کار دولت ابراز نارضایتی دارند.

بر اساس برآوردهای صهیونیست‌ها، ۱۰۱ اسیر از ۲۳۹ اسیر در هفتم اکتبر سال گذشته در غزه وجود دارد.

به دلیل اصرار نتانیاهو بر ادامه عملیات نظامی در غزه، با وجود درخواست حماس برای عقب نشینی کامل اسرائیل و بازگشت آوارگان فلسطینی، مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و قطر و حمایت آمریکا به مرحله حساسی رسیده است.

اواخر ماه گذشته، اشغالگران با نادیده گرفتن هشدارهای بین المللی، عملیات نظامی خود را به مناطقی در لبنان، از جمله بیروت، پایتخت این کشور از طریق حملات هوایی گسترش دادند.

هفته گذشته، ده‌ها سرباز اشغالگر تهدید کردند که در صورت عدم توافق دولت برای تبادل اسرای اسرائیلی در نوار غزه از خدمت در ارتش امتناع می‌کنند.

۱۳۰ سرباز اسرائیلی نامه ای هشداردهنده به اعضای دولت ارسال کردند و در آن اعلام کردند که قصد دارند خدمت سربازی خود را متوقف کنند مگر اینکه دولت وارد مذاکره تبادل اسرا و آتش بس شود.

کد خبر 1785434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha