برنامه‌های فرهنگی با پیوست مسجدی جریان‌ساز می‌شوند

حجت‌الاسلام دهقاندار با اشاره به اهمیت توجه به شاخص هایی که زمینه پویایی و احیاء مسجد تراز اسلامی است گفت: همراهی و هم اندیشی فعالان مسجدی به ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری با پایگاه های بسیج بستری برای رشد، پویایی، بصیرت بخشی نوجوانان و در گام های بالاتر امکان احیاء و تحقق مسجد تراز اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز؛ راهیابی ۱۰ کانون برتر از استان البرز به مرحله رقابت کشوری طرح «مسجد، کانون نشاط» فرصت گفتمانی را فراهم کرد تا به واکاوی فعالیت کانون فرهنگی هنری ولایت عشق واقع در مسجد سیدالشهداء (ع) ماهدشت بنشینیم. مسجدی که با مدیریت حجت الاسلام محمود دهقاندار، امام این مسجد و همسر وی، خانم آذری به عنوان مدیرکانون تخصصی خواهران توانسته است با همراهی فعالان کانون مسجد که هر کدام به صورت شاخص بازوی مسجد هستند در دومین دوره از طرح مسجد کانون نشاط به خوبی بدرخشد.

حجت الاسلام محمود دهقاندار با تبریک روز فرهنگی کرج و ضرورت پیوست مسجدی برای برنامه های فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: اهمیت کارفرهنگی با توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با عناوین خاصی همچون فرهنگ مانند نفس کشیدن است تعبیر می شود که این مهم جایگاه مقوله فرهنگ را می رساند. 

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت عشق با اشاره به اهمیت توجه به شاخص هایی که زمینه پویایی و احیاء مسجد تراز اسلامی است گفت: همراهی و هم اندیشی فعالان مسجدی به ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری با پایگاه های بسیج بستری برای رشد، پویایی، بصیرت بخشی نوجوانان و در گام های بالاتر امکان احیاء و تحقق مسجد تراز اسلامی است.

برنامه‌های فرهنگی با پیوست مسجدی جریان‌ساز می‌شوند

به گفته حجت الاسلام دهقاندار، آنچه امامین انقلاب همواره بر آن تأکید دارند، توجه به نقش و جایگاه مسجد در عرصه های فرهنگی است به ویژه مصلی های نماز جمعه که یکی دیگر از مکان ها و خاستگاه های جریان سازی فرهنگی معرفتی هستند. 

وی با بیان اهمیت نقش مسجد در سطح محلات عنوان کرد: محوریت مسجد در هر محله بستر و زمینه پویایی و سلامت اهالی یک محله و در ابعاد وسیع تر در سطح یک جامعه است. 

برنامه‌های فرهنگی با پیوست مسجدی جریان‌ساز می‌شوند

حجت الاسلام دهقاندار توضیح داد: امروز یکی از مهمترین کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد را می توان پیشگیری آن ها از آسیب های اجتماعی و بزه های مختلف دانست چرا که این کانون های مساجد با فراهم آوردن فرصت های مختلف و بسترهای تربیتی اجتماعی در پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی به خوبی اقدام کرده اند.

هر مسجد یک پایگاه قرآنی

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به اهمیت روز فرهنگی توضیح داد: استعدادهای بالقوه نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی به ویژه به مناسبت های مختلف به ویژه روز فرهنگی استان البرز به صورت بالفعل می شوند. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و فرمایش رهبرمعظم انقلاب که هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت عشق به عنوان یکی از کانون هایی که در قالب طرح مسجد کانون نشاط به مرحله کشوری راه یافته است، رویکرد فعالیتی خود را مبتنی بر توجه به قرآن کریم قرار داده است. 

برنامه‌های فرهنگی با پیوست مسجدی جریان‌ساز می‌شوند

پوشش ۴۱۱ خانوار کم برخودار با همت کانون فرهنگی هنری ولایت عشق

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت عشق توضیح داد: یکی از برنامه های موثر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق توجه به خانوارهای کم برخوردار و نیازمند است که در حال حاضر ۴۱۱ خانواده کم برخوردار تحت پوشش مسجد سیدالشهداء(ع) در ماهدشت هستند. 

حجت الاسلام دهقاندار ادامه داد: کانون تخصصی خواهران با مدیریت خانم آذری در حوزه نونهالان، پیش دبستانی، نوجوانان و جوانان با رویکرد قرآنی ویژه برنامه های تخصصی و محوری با هدف رشد باورهای دینی و ایمانی دارد. 

برنامه‌های فرهنگی با پیوست مسجدی جریان‌ساز می‌شوند

انسجام پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مسجد 

حجت الاسلام دهقاندار در بخش دیگر سخنان خود به ضرورت همراهی و انسجام فعالیت پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و توضیح داد: همراهی و هم اندیشی کانون فرهنگی با بسیج در قالب هیئت های دینی و کار تخصصی برای دانش آموزان از شاخص های کانون فرهنگی هنری ولایت عشق است. 

فرآیند فعالیت کانون فرهنگی هنری ولایت عشق در سطح منطقه ماهدشت، بیانگر رشد فرهنگی، هنری، معرفتی و بصیرتی بچه های مسجد سیدالشهداء(ع) است. آنچنان که انتظار می رود این کانون مسجد با همراهی و هدایت امام این مسجد در مسیر رشد و بالندگی بیش از همیشه پیشتاز باشد.

کد خبر 1785480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha