نشست های علمی و نخبگانی با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار می‌شوند

حجت الاسلام مهدوی‌نیا از برگزاری نشست های علمی و نخبگانی با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این نشست ها با همکاری ستاد، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه علمیه با محوریت گفتمان سازی امربه‌معروف برگزار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی‌نیا، امروز(۲۲مهر)، در نشست هم‌اندیشی  معاونان علمی، پژوهشی وآموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با موضوع امر به معروف و نهی‌از منکر که در سالن ستاد برگزار شد، اظهارداشت: در راستای ارتقای علمی و اندیشه ورزی و ایجاد فضای عادلانه برای عرضه آزادانه دیدگاه‌ها و سوالات پیرامون امر به معروف و نهی‌از منکر و استفاده از خرد جمعی، ستاد با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اقدام به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی  می‌نماید.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی‌از منکر استان لرستان افزود: این کرسی‌های آزاداندیشی فضایی را برای بیان نظرات دانشجویان و اساتید فراهم خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بابت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها عنوان کرد: دانشگاه‌های استان در زمینه برگزاری این کرسی‌ها جایگاه قابل توجهی در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
 
حجت الاسلام مهدوی‌نیا اظهارکرد: بیان آسیب‌ها در جامعه و ارائه راهکارهای توجه به موضوع کرسی‌ها از نقاط برجسته این برنامه ها است.

وی یادآور شد:  به منظور استفاده و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و متخصصین در زمینه آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروفیت و ارتکاب منکرات در جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مدارس علمیه سراسر استان اقدام به برگزاری نشست‌های علمی با استفاده از اساتید خبره و طلاب مدارس علمیه می نمایند.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا با اشاره به وظیفه ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر در مباحث گفتمان امر به معروف و توسعه خاطرنشان کرد: گفتمان سازی امر به معروف متفاوت است.

وی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است، گفت: این مسئله با توجه به پیچیدگی که دارد باید در نشست های علمی و نخبگانی بررسی و به آن پرداخته شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه در نشست‌های علمی و نخبگانی علل و عواملی که باعث ترک معروفات می‌شود با حضور متخصصان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: این نشست ها باید گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان مراکز آموزش عالی نسبت به محیط پیرامون خود در بحث آسیب شناسی جامعه وظیفه دارند، گفت: لذا با توجه به این وظایف برای برطرف شدن آسیب ها راهکار علمی در جهت تقویت معروف و مبارزه با منکرات ارائه می دهند.

حجت الاسلام مهدوی نیا یادآور شد: جای بررسی این موارد در نشست های علمی و نخبگانی است که با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

گفتی‌ است، در دومین نشست فصلی ۱۴۰۳ ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستات مصوب شد هر دانشگاه و مراکز آموزش عالی سه نشست علمی و سه کرسی آزاد اندیشی با همکاری ستاد استان تا پایان آذر ماه ۱۴۰۳ برگزار نمایند.

کد خبر 1785553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha