شهادت؛ افتخار روحانیت و رمز تعالی جامعه است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس بر نقش محوری روحانیت در تبیین فرهنگ شهادت تأکید کرد و گفت که این موضوع به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس، با تأکید بر رسالت ویژه روحانیت در ترویج فرهنگ شهادت، اظهار داشت: جامعه روحانیت تشیع به‌طور خاص به موضوع شهادت پرداخته و آن را نسبت به دیگر اقشار جامعه با اهمیت بیشتری درک کرده است. این افتخار، نشانه‌ای از پیروی ما از ائمه اطهار (ع) است.

وی با اشاره به اهمیت عالم در جامعه، گفت: حضور و جایگاه روحانیون در فرآیند رشد و پیشرفت جامعه بسیار حیاتی است. باید توجه داشته باشیم که دشمن در تلاش است تا تأثیر علمای دین را در جامعه کاهش دهد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، این به‌خاطر تبیین صحیح موضوع شهادت توسط عالمان آن جامعه است. آگاهی بخشی به جامعه از سوی علمای دین، موجب حرکت به سمت تعالی خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت علم در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: جامعه بشری نیازمند دانش است و علمای دین باید نقشی ویژه در تسریع حرکت جامعه به سمت تعالی ایفا کنند. قتل یک عالم نه تنها یک جرم، بلکه خیانت به بشریت است، زیرا جامعه به وجود آن‌ها نیاز دارد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید تمام اقشار جامعه از جایگاه و نقش‌آفرینی علمای دین آگاه باشند تا بتوانند در برابر چالش‌ها ایستادگی کنند.

کد خبر 1785668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha