محفل قرآنی با یاد شهدای مقاومت در آران و بیدگل برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با یاد شهدای مقاومت در مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ محفل انس با قرآن کریم با یاد شهدای مقاومت بویژه فرماندهان شهید حجت الاسلام سید حسن نصرالله و سردار سرافراز مقاومت شهید عباس نیلفروشان شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر در مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

در این محفل قرآنی، استاد مجید ملکپور از قاریان ممتاز ملی آیاتی از سوره مبارکه احزاب و همچنین آیات استقامت (با محوریت آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود) را تلاوت کرد.

محفل قرآنی با یاد شهدای مقاومت در آران و بیدگل برگزار شد

در ادامه این مراسم، کارشناس مذهبی و مبلّغ دینی به بیان مفاهیم آیه ۱۱۲ سوره هود پرداخت و گفت: در این آیه، پیامبر (ص) مامور به استقامت و پایداری بر ادای تکالیف الهی است.

حجت الاسلام روح اله طیبی افزود: خداوند دستور استقامت در راه تبلیغ و ارشاد و در طریق مبارزه و پیکار و انجام وظائف الهی و پیاده کردن تعلیمات قرآن می دهد، ولی این استقامت نه به خاطر خوش آیند این و آن ، نه از روی تظاهر و ریا و نه برای کسب عنوان قهرمانی و نه برای بدست آوردن مقام و ثروت و کسب موفقیت و قدرت، بلکه تنها به خاطر فرمان خدا باید باشد (کما امرت.

وی افزود: اما این دستور تنها مربوط به پیامبر نیست و می فرماید هم تو باید استقامت کنی و هم تمام کسانی که از شرک به سوی ایمان بازگشته‌اند و قبول دعوت الله کرده اند. (و من تاب معک) و استقامتی که خداوند امر کرده، خالی از افراط و تفریط، و زیاده و نقصان است (و لا تطغوا).

حجت الاسلام طیبی خاطر نشان کرد: این آیه برای همیشه به ما و مومنین و مسلمانان عالم تا روز قیامت دستور به صبر و استقامت بویژه در مقابل دشمنان می دهد که عاقبت صبر و استقامت پیروزی و عزت خواهد بود.

محفل قرآنی با یاد شهدای مقاومت در آران و بیدگل برگزار شد

کد خبر 1785737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha