آسیب‌هایی که نقش مسجد را تضعیف کرده، برطرف شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه توجه به مساجد به عنوان مراکز دینی که وظیفه ارتقاء فرهنگی مردم و نسل جوان را برعهده دارند، باید به همراه دیگر سازمان های فرهنگی و دینی مورد توجه و تقویت قرار بگیرد، گفت: آسیب‌هایی که سبب تضعیف جایگاه و عملکرد مساجد شده است، برطرف شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیداری که با حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور در محل دفتر امام جمعه خرم‌آباد و جمعی از روحانیون برگزار شد، سفر حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف را سفر با خیر و برکتی دانستن و اظهارداشت: امید است این دیدارها منجر به موافقت نامه هایی و درنهایت عملیاتی شوند و به استانی که هم امنیت خودش را تامین کرده و هم بر امنیت استان‌های مختلف اثرگذار بوده و هست، کمک قابل توجهی نماید.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در استان موقوفاتی وجود دارند که کم منفعت یا بی منفعت هستند که می‌توان با تدبیر و برنامه ریزی هایی از این حالت خارج شود و احیا گردد.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی است، گفت: مجموعه فعالیت های اوقاف با حفظ جنبه معیشتی و اقتصادی آن باید همچنان همراه با مباحث دینی و مذهبی باشد و در راستای توجه به همراهی دین و دنیای مردم به حرکت خودش ادامه دهد و مباحث فرهنگی و دینی هیچ‌گاه نباید در حاشیه قرار بگیرد.

مساجد در ارتقاء فرهنگ مردم و نسل جوان نقش‌بسزایی دارند

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به این لحاظ توجه به مساجد به عنوان مراکز دینی که وظیفه ارتقاء فرهنگی مردم و نسل جوان را برعهده دارند باید به همراه دیگر سازمان های فرهنگی و دینی مورد توجه و تقویت قرار بگیرد و آسیب هایی که سبب تضعیف جایگاه و عملکرد مساجد شده است، با همکاری مجموعه نهاد های متولی برطرف شود.

وی اظهارکرد: توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی و تقویت جلسات قرآنی که در خانه ها و دیگر اماکن برگزار می‌شود مورد حمایت و تقویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: درخواست می‌شود که با اتخاذ تدابیر و شیوه هایی بر کیفیت و کمیت فعالیت‌های دینی و مذهبی و قرآنی افزوده شود.

مساجد در ارتقاء فرهنگ مردم و نسل جوان نقش‌بسزایی دارند

در ادامه تعدادی از روحانیون حاضر در جلسه به بیان برخی مشکلات در عرصه تبلیغ ومشکلات برخی بقاع متبرکه وامامزادگان وخادمین، مساجد و امامزادگان و... و. پرداختند و مقرر گردید با موافقت حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در ایام تبلیغ برای استان لرستان بر اعزام تعداد بیشتری از مبلغین افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نیز گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و اقتصادی را به صورت مشروح بیان و بر احیای موقوفات بی منفعت یا کم منفعت و سنددار شدن تک برگ آنان تاکید کرد.

مساجد در ارتقاء فرهنگ مردم و نسل جوان نقش‌بسزایی دارند

کد خبر 1785851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha