نامگذاری ۲۵ شهریور ماه به نام روز محصول جنوب کرمان در تقویم کشور

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: با تایید روز محصول خرما در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی کشور روز  ۲۵ شهریور ماه به نام روز محصول جنوب کرمان در ضمیمه تقویم کشور درج خواهد شد.  

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با تایید روز محصول خرما در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی کشور روز  ۲۵ شهریور ماه به نام روز محصول جنوب کرمان در ضمیمه تقویم کشور درج خواهد شد.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول خرما در جنوب کرمان داری سطح زیر کشت گسترده است و به منظور توسعه نشاط اجتماعی، احیای فرهنگ روستا و تولید کشاورزی  این مهم صورت گرفته است.
وی ابراز کرد: با تصویب روز محصول جنوب کرمان در ضمیمه تقویم رسمی کشور  جشن‌ها و آیین‌های شکرگذاری محصول کشاورزی خرما در جنوب کرمان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: این اقدام در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط شورای فرهنگ عمومی انجام شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: جشن های شکر گذاری و برپایی آیین های مرتبط با خرما همزمان در استان های هرمزگان و سیستان بلوچستان  نیز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: آیین ها و جشن ها و تذکر جمعی و ملی نسبت به ضرورت خودکفایی، تولید، صادرات و توسعه کار و اشتغال بر پایه این محصولات درون زای کشاورزی مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1785914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha