از جنگ روانیِ «تاد» تا پیگیری جوانی جمعیت در حیاط دولت

وزرای کابینه دولت چهاردهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۲۵ مهر هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وزرای کابینه دولت چهاردهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۲۵ مهر هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پاسخ دادند.

از جنگ روانی «تاد» تا پیگیری وظایف وزارت بهداشت در قانون جوانی جمعیت

پیگیر وظایف وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت هستیم

محمدرضا ظفرقندی در حاشیه جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه ۲۵ مهر برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود انسولین گفت: انسولین چند مدل است که یک مدل آن را یک کشور خاص تولید و صادر می‌کند که در همه جای دنیا با کمبود مواجه است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وظایف این وزارتخانه در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز گفت: بودجه این قانون باید تصویب شود بنابراین برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی و جلوگیری از سقط‌ جنین در جلسه تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به لبنان و غزه خاطرنشان کرد: در حوزه درمان کسانی که به غزه و لبنان وارد شوند به آنها کمک می‌کنیم.

از جنگ روانی «تاد» تا پیگیری وظایف وزارت بهداشت در قانون جوانی جمعیت

سامانه آمریکایی «تاد» بخشی از جنگ روانی است

امیر خلبان عزیز نصیرزاده نیز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه تاد گفت: سامانه تا یک سامانه ضد بالستیک است و قبلاً هم وجود داشته است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سامانه تاد بیشتر در راستای جنگ روانی رزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست و همواره چنین تهدیدهایی مطرح بوده است.
وی در خصوص مسکن نیز گفت: نیروهای مسلح اعم از سپاه ارتش و نیروی انتظامی برنامه جامعی برای تامین مسکن کارکنان خود دارند که هم اکنون نیز در حال اجرا می‌باشد.

از جنگ روانی «تاد» تا پیگیری وظایف وزارت بهداشت در قانون جوانی جمعیت

بررسی بودجه ۱۴۰۴ امروز نهایی می‌شود

سید کامل تقوی نژاد امروز چهارشنبه ۲۵ مهر در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۷ ساعت برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ زمان اختصاص داده شد.
دبیر هیات دولت با بیان اینکه در جلسه بعد از ظهر امروز لایحه بودجه ۱۴۰۴ نهایی خواهد شد، افزود: در وقت مقرر انونی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

توضیحات معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آیین‌نامه مشاغل حساس

شهرام دبیری در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: برخی نمایندگان مجلس از رئیس جمهور درخواست کرده بودند که ایشان درباره موضوع آیین نامه مشاغل حساس پاسخ دهند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جلسه روز گذشته رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: رئیس جمهور در این جلسه عنوان داشت که اقدام قانونی در این باره انجام شده و لایحه‌ای نیز به مجلس ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه سران قوا نیز به این موضوع تاکید شده و به دنبال اصلاح آیین نامه بر اساس قانون هستند که اگر اصلاح نشود اقدام دیگری در دستور کار قرار دارد.

از جنگ روانیِ «تاد» تا پیگیری جوانی جمعیت در حیاط دولت

افزایش سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در حاشیه درس هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت در خصوص معیشت مردم و موضوعاتی که به عنوان اصول اصلی عدالت محسوب می‌شود با کسی شوخی ندارد.
وی با بیان اینکه افزایش در نرخ گندم و آرد نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: افزایش دستمزد در این بخش حاصل شده است و سازمان تعزیرات برای مدیریت بازار وارد عمل شده است و هرجا نیاز باشد توان استفاده از قوای قهریه دارد.
مهاجرانی با اشاره به بررسی لایحه بودجه در دولت، تصریح کرد: بعد از ظهر امروز بودجه به طور کامل بسته می‌شود و برای تقدیم به مجلس آماده خواهد شد.
وی با بیان اینکه جزئیات بودجه سال ۱۴۰۴ توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری یا در گفتگوی ویژه صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: جلسات فشرده در دو شیفته صبح و بعد از ظهر در خصوص بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ برگزار شد و اصول بر بودجه مذکور حاکم است که یکی از آنها عدالت محوری  از اصول و ارزش‌های اصلی دولت چهاردهم محسوب می‌شود.

مهاجرانی از افزایش سقف معافیت مالیاتی در بودجه از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان خبر داد و گفت: در بودجه تاکید شده که به موضوعاتی مانند معیشت، درمان و آموزش از نیازهای زیربنایی همه انسان‌ها برای زیست متمدنانه توجه ویژه شود.

وی درباره پیگیری رفع فیلترینگ و پیوستن به FATF نیز گفت: فیلترینگ و پیوستن ایران به FATF در حال پیگیری است. ممکن است این سوال مطرح شود که چرا این مسائل زمان بر است. برگرداندن موضوعات از شوراها و قوانین زمان بر است، اما رئیس جمهور بر همان عهدی که بستند هستند و آنها دنبال می‌شود.

مهاجرانی با بیان اینکه ما با کسی دعوا نداریم و کشور ما از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن را شاهد بود، خاطرنشان کرد: همه انسان‌های این کشور به یاد می‌آورند که ما هشت سال برای دفاع از مرز و بوم خودمان جنگیدیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایران یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی است و هیچ کس فراموش نمی‌کند که «سردشت» مورد بمباران سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته بود.

مهاجرانی با تاکید بر اینکه همچنان می‌گوییم ما مدعی و داعیه‌دار صلح هستیم و به واسطه همین بینش، همواره پیشگام صلح خواهیم بود، گفت: همه تلاش دولت و حاکمیت برای ایجاد صلح در منطقه و کشور است؛ همه عزیزان برای ایجاد صلح به‌شدت تلاش می‌کنند. سفرهای اخیر آقای عراقچی به عنوان وزیر شجاع خارجه، برای ایجاد صلح است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که می‌خواهم بر آن صحه بگذارم این است که دنیا بداند که «این دم شیر است، به بازی مگیر»؛ ایران را در مظان امتحان قرار ندهند زیرا نتیجه بدی خواهید گرفت. دنیا مشاهده کرده است که ایران برای دفاع از مرزها و عزت خود با هیچ کس شوخی ندارد.

با حساب مردم کاری نداریم/ دولت به دنبال فراریان مالیاتی است

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در باره اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه چنین ادعایی درست نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها، شهرداری‌ها و غیره را به صورت بر خط داشته باشد و این اقدام در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی است نه دخالت در امور مردم.
همتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد افرادی که قصد فرار مالیاتی دارند و جزو دانه درشت‌ها هستند علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.

انتصابات تا پایان مهر نهایی می شود

سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت خبرنگاران گفت: تک تک هنرمندانی که ممنوع الکار تلقی می‌شوند مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرند و تجدید نظر کلی خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اینکه رباره مسکن هنرمندان در دولت جدید وعده‌ای بدهد، گفت: درباره موضوع زمانی قول می‌دهم که از انجام آن مطمئن شوم.
درباره تعیین معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: همانطور که شتر گفته‌ام انتصابات و پایان مهر انجام می‌شود.

آغاز چاپ کتاب‌های درسی سال آینده

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش میز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: چاپ کتاب‌های درسی سال آینده از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده است و بخشی از آن نیز چاپ شده است.

کد خبر 1785958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha