«روایت مادران مقاومت» با پرده‌خوانی بانوان زنجانی

کریمی گفت: در راستای ارتقای روحیه پایداری و روایت زنان الگوی مقاومت در تاریخ و با هدف معرفی چهار شخصیت زن مقاوم جهان اسلام، "پرده خوانی" با محوریت مادران مقاومت به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، کریمی مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت : با هدف معرفی چهار شخصیت زن مقاوم جهان اسلام، "پرده خوانی" با محوریت مادران مقاومت به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می شود.

کریمی گفت: اجرای پرده خوانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی، و آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام، به ویژه بانوان، طراحی و اجرامی شود.

وی افزود: در این پرده خوانی که با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان به‌ویژه زنان جوان و دختران نوجوان، طراحی شده است، زندگی چهار بانوی شاخص، اثرگذار و مسلمان که در چهار برهه زمانی متفاوت می‌زیسته‌اند، روایت می‌شود و نحوه سلوک، سبک زندگی و تاثیر آنها بر جامعه، مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هئیات مذهبی بانوان و مدارس و دانشگاهها در استان زنجان، میزبان آیین پرده خوانی در ایام منتهی به دهه فاطمیه هستتد و به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام می پردازند.

کریمی با اشاره به ضرورت آگاهی بانوان از نقش خود در این جهاد افزود: «هر بانوی ایرانی و دانش آموز و دانشجوی ما باید بداند که در این نبرد فرهنگی چه مسئولیت‌هایی بر دوش دارد. همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بانوان در قالب فعالیت‌های حمایتی مانند دوخت لباس و تهیه مواد غذایی نقش‌آفرینی می‌کردند، امروز نیز در عرصه فرهنگی، تبیین و روشنگری برای افکار عمومی وظیفه آنان است.

گفتنی است، پرده‌خوانی یکی از هنرهای نمایشی پیرامون شرح حال و سیره اولیاء دین است که بر اساس تصاویر منقوش بر پرده‌های بزرگ اجرا می‌شود.

کد خبر 1785967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha