هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان پس از پنج روز اجرای هنرمندان داخلی و خارجی با معرفی برترین‌های جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، پس از گذر چند روز از برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که با اجرای ۷۰ گروه نمایشی در شهر مریوان به اجرا درآمد، امروز چهارشنبه (۲۵ مهرماه) آیین اختتامیه این رویداد بین المللی با معرفی برترین های هر بخش به کار خود پایان داد.

این جشنواره از روز شنبه ۲۱ تا ۲۴ مهرماه در شهر مریوان با محوریت سطح کیفی آغاز به کار کرد و یک رویداد فرهنگی و هنری، برای تبدیل فرصت طلایی نمایش و معرفی توانمندی جوانان کردستان بود.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

امنیت و مهربانی پیام اصلی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در اختتامیه این جشنواره در مریوان گفت: پیام اصلی این جشنواره نشاط و شادی همراه با، همدلی و امنیت و مهربانی بود که به سراسر جهان منتقل شد.

حمید نیلی  با بیان اینکه تئاتر خیابانی بهترین راه برای بیان دغدغه‌ها است، افزود: با کمک مردم نیز باید راهکار دغدغه ها در این هنر استخراج شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی مردم نشاط و سرزندگی وصف ناپذیری در تئاتر مریوان ایجاد کردند و موجب شادی و نشاط مردمان این دیار شدند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه کوتاه بودن زمان تئاتر موجب انتقال سریعتر پیام نمایش خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم در دوره‌های بعد شاهد حضور نمایندگان بیشتری از کشورهای خارجی باشیم.

رویدادهای هنری عامل انتقال فرهنگ غنی کشور

استاندار کردستان هم در این مراسم گفت: رویدادهای هنری و فرهنگی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به  انتقال و ترویج فرهنگ غنی کشور و فرهنگ محلی کمک می کند.

آرش لهونی افزود: خوشحالم که اولین سفر استانی من به مریوان همزبان با دیدار با فرهیختگان  و هنرمندان شد و مردم با فرهنگ این شهر بستر برگزاری این جشنواره بین‌المللی را فراهم کردند.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی مردم مریوان همراه با آداب و رسوم و سنت‌های این منطقه یک رویداد مهم در حوزه هنر محسوب می شود، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی به حفظ و ترویج فرهنگ غنی کشور و فرهنگ غنی استان کمک می‌کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: باید از نقاط ضعف این جشنواره ها درس گرفت و با اصلاح انها به بهتر شدن جشنواره ها در استان کردستان کمک کرد.

مریوانی ها میزبانان خوبی برای جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی هستند

امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه مردم مریوان میزبانان خوبی برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی بودند، افزود: تاریخ و پیشینه بلند و غنی مریوان در طول مدار فرهنگی، ادبی و هنری و تاریخی و با حضور فرهیختگان دانا بوده است.

وی بیان کرد: مریوان میدان‌دار عرصه فرهنگ و هنر در کردستان است و ادعا دار فرهنگ و فولکلور و سبقه تاریخی است و باید این پیشنیه و سابقه تاریخی در قالب هنر به سایر نقاط کشور و جهان انتقال داده شود.  

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هنرمند را خالق زیبایی در شهر خواند و اعلام کرد: باید هنرمند با نمایشی قوی و پرمحتوا به کالبد جان طراوت و تازگی ببخشد.

کریمیان عنوان کرد: همه مردم فارغ از هر شغل و پیشینه‌ای با هنر به آرامش و نشاط می‌رسند و خروجی اثر هنرمندان انسان را به معنویت می‌رساند.

گفتنی است، در هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش مسابقه ایران ۱۵ گروه، در بخش نیشتمان چهار گروه، بخش برگزیده جشنواره ها پنج گروه و بخش بین الملل چهار گروه ایرانی و چهار گروه از کشورهای آلمان، الجزایر، عراق و ارمنستان حضور داشتند.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

کد خبر 1785975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha