ضرورت ارتقای فرهنگ کار از طریق مشارکت‌های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، گفت: پیوند میان فرهنگ کار، آموزش و مهارت باید شکل گیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان جویای کار با محیط واقعی کسب و کار پیش از ورود به بازار به وجود آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اعظم روانشاد، امروز(۲۵ مهر) در یکصد و سی‌امین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه از ارکان مهم فرهنگ عمومی است و در ارتقای آن مولفه‌ها و شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصای و سیاسی اثرگذار است، اظهارداشت: وقتی فرهنگ عمومی به‌ درستی نهادینه شود تاثیر مثبتی در تمامی ابعاد زندگی افراد و به‌ویژه گسترش فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری در واحدهای اقتصادی خواهد داشت.

روانشاد فرهنگ کار را مقدمه اشتغال و کارآفرینی دانست وافزود: پیوند میان فرهنگ کار، آموزش و مهارت باید شکل گیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان جویای کار با محیط واقعی کسب و کار پیش از ورود به بازار به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در لرستان، ورود این مساله در دو لایه مدیران و سیاست‌گذاران ضروری است.

روانشاد بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشمندی نفس کار و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار برای عموم جامعه تاکید کرد و افزود: این مساله به عنوان یکی از چالش‌های استان در برش فرهنگی احصا شده و در کارگروه‌های ۴گانه شورای فرهنگ عمومی راهکارهای پیشنهادی مطرح و در شورا بیان و برای دریافت مصوبه مطرح خواهد شد.

ضرورت ارتقای فرهنگ کار از طریق مشارکت‌های اجتماعی

بایدها و نبایدهای فرهنگ کار در جامعه تبیین شود

ابوطالب شفقتف، در ادامه این نشست گسترش فرهنگ کار را در جامعه، امری زمانبر دانست و تاکید کرد: بایدها و نبایدهای ارتقا فرهنگ کار را باید به عنوان عوامل موثر در فرهنگ عمومی به جامعه توسعه و تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه عمومی استان لرستان جامعه‌ای فرهنگی، متدین است، افزود: مردم استان به کار کردن علاقه‌مند هستند، اما باید تلاش شود موضوع فرهنگ کار به عنوان یک مفهوم در میان عموم مردم آنقدر تکرار، که نهادینه شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نامگذاری محلات و معابر با نام شهدا، تأکید کرد و گفت: نامگذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ و اخلاق و تمدن هر شهر است.

شفقت در مورد اهمیت نامگذاری اماکن عمومی به نام شهدا، گفت: کشور ما اسلامی است، ما هرچه داریم مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران است و مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی، اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و حتی اتحادیه‌های تاکسیرانی موظف هستند اماکنی در استان که به نام شهدا نام‌گذاری شده‌اند، با همان نام به کار ببرند.

استاندار لرستان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف است این موضوع را پیگیری کند که نام مقدس شهدا نسبت به این اماکن ذکر شود.

کد خبر 1785996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha