یکصد و ۵۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اراک برگزار می شود

شهردار کلانشهر اراک از اجرای یکصد و ۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته فرهنگی اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا محمودی امروز چهارشنبه (۲۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور  ارایه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر این هفته پرداخت و گفت: بیش از یکصد و ۵۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اراک با حضور اقشار مختلف مردم اراک در نقاط مختلف شهر برگزار می شود.

شهردار اراک با اشاره به اینکه همزمان با هفته اراک، عملیات اجرایی هشت پروژه جدید به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز و هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، ادامه داد: توسعه شهر امری ضروری است و همه بخش ها و دستگاه ها باید به همکاری با شهرداری برای توسعه آن در بخش های مختلف بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های این هفته با نواختن زنگ اراک در ۲۸ مهرماه همزمان با سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر در مدرسه صمصامی آغاز می شود، گفت: گلباران قبور شهدا، داوری فتوماراتون در حمام اراگ، همایش مفاخر کشوری با حضور شخصیت‌های بزرگ اراکی، جشنواره موسیقی، و برنامه کودکانه در مدرسه شهروندی از جمله این برنامه ها است.

 این مقام مسئول افتتاح تئاتر شهر را از دیگر برنامه های این هفته دانست و اظهار داشت: برپایی ورکشاپ هنرهای تجسمی، شب شعر طنز، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و نمایش فیلم اراک، برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه زیست عفیفانه، نمایشگاه خوشنویسی، جشنواره غذا و برپایی مسابقات مختلف ورزشی و هنری از دیگر برنامه های این هفته است.

این مقام مسئول همچنین به افتتاح و بهره برداری برخی از پروژه های مدیریت شهری به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال در هفته فرهنگی اراک اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه ها شامل، زمین های چمن مصنوعی در محله های مختلف شهری، بگ فیلتر کارخانه آسفالت، سالن نمایش تئاتر پارک شهر، لندفیل بهداشتی مرکز دفن پسماند و مجتمع فرهنگی کوی امام علی(ع) می باشد.

محمودی همچنین با اشاره به اینکه طی هفته فرهنگی اراک، ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه  سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و عمرانی در این شهر کلنگ زنی می شود، ادامه داد: این پروژه ها شامل تله سیژ،  پارک آبی منطقه گردشگری نورالشهدا(دره گردو)، فاز دوم پارک شهید باهنر و پارک اوتیسم می باشد.

شهردار اراک گفت:برنامه های هفته فرهنگی اراک، با برگزاری جشنی بزرگ ویژه شهروندان در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) با حضور هنرمندان مطرح کشوری، به پایان می رسد.

کد خبر 1786019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha