کنارهم بودن طلاب و مبلغین در مدارس یک توفیق است

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: شرایطی که طلاب و مبلغین در مدارس قرار دارند حقیقتا یک توفیق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ، عصر امروز در نشست مربیان طرح امین ارومیه با دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهید آوینی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسات عرض خداقوت به مبلغین و مبلغات طرح امین است.

وی ادامه داد: این ایام نقش اساسی برای اسلام و جبهه مقاومت دارد و هر کدام باید نقش خودمان را ایفا کنیم و شهادت سید حسن نصرالله حقیقتا دل همه ما را سوزاند و باور شهادت ایشان برای ما خیلی سخت است چرا که مقاومت را با سید حسن نصرالله شناختیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: این یک سنت الهی است که هر زمان انسان با مشکلات مواجه شد و از غیر خدا برید و به دل به خدا بست خدای متعال نصرت و یاری‌اش را به انسان نازل می‌کند.

وی عنوان کرد: شرایطی که طلاب و مبلغین در مدارس قرار دارند حقیقتا یک توفیق است و این توفیق یک فرصتی دارد و یک تهدیدی. از این جهت فرصت است که دیده می‌شوید و یک معلم به اندازه طلبه دیده نمی‌شود و دیگران از ما الگو می‌گیرند و از جهتی تهدید است که اگر یک حرکت اشتباهی از ما سر بزند به شدت ضریب پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: طلاب سعی کنند در مکان‌ها و جاهایی که از دیگر معلمین و ... غیبت و بدگویی می‌شود حضور پیدا نکنند که اثر منفی در مدرسه و تربیت دارد. مراقب باشید برخی جریان‌های مدرسه بر کار تربیتی شما غالب نشود و باید عالمانه برخورد کنیم و البته این مسئله به معنای غرور نیست بلکه برخی گفتارها در شأن ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم می‌فرماید: فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند. و این در مورد ما هم وجود دارد و باید دقت کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: خدای متعال سه راه‌کار هم برای پیامبر معرفی می‌کند فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ پس از بدیِ آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و برای دلجویی آنها در کارها با آنها مشورت نما و به خدا توکل کن که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد.

وی تصریح کرد: از بازی با بچه‌ها غافل نشوید و امروز طلاب دو وظیفه نسبت به معلمین و دانش‌آموزان دارند و هر دو مهم است و البته معلم و مربی مهم می‌باشد که اگر بر روی یک معلم اثرگذاری داشته باشید می‌توانید روی ده‌ها نفر اثر می‌گذارد و لذا باید کاری را انجام بدهید که ضریب بگیرد و اثرگذاری بیشتری داشته‌باشید.

کد خبر 1786035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha