جشنواره بین المللی غذاهای سنتی معرف ظرفیت‌های گردشگری استان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی و محلی معرف بخشی از ظرفیت و قابلیت های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی و محلی که با حضور استان‌های مختلف، مسئولان استانی و اهالی حوزه گردشگری برگزار شد، افزود: حضور میهمانانی از کشورهای همجوار در این نمایشگاه و جشنواره نشان داد مرز نه تنها تهدید نیست بلکه ظرفیتی است که می توان با استفاده صحیح آن به توسعه استان کمک کرد.

وی افزود: آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت است و پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که این استان را با این کلید واژه مشخص در کشور مطرح و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی است، گفت: از این میان ۵ اثر از جمله قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و کلیسای زور زور ماکو در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهارکرد: جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی از ۲۵ مهر تا ۲۹ مهر ماه با حضور استان‌های مختلف در مدرسه ۲۲ بهمن دایر است.  

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه مدرسه ۲۲ بهمن به‌زودی تبدیل به موزه می‌شود، اظهار کرد: دنیای بازی قدیمی ارومیه نیز به بزرگترین بازارچه فروش صنایع دستی تبدیل می‌شود که در این راستا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.  

جشنواره بین المللی غذاهای سنتی معرف ظرفیت‌های گردشگری استان است

رضا حیدری، معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت:  علاوه بر جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی که امروز آغاز به‌کار کرد، برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار است.  

وی افزود: در روزهای آتی با حضور سرآشپزانی از ترکیه مسابقه ای در هتل آنا برگزار خواهد شد.

حیدری ادامه داد: جشنواره و نمایشگاه بین المللی غذاهای سنتی کمکی در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است.

جشنواره بین المللی غذاهای سنتی معرف ظرفیت‌های گردشگری استان است

جشنواره بین المللی غذاهای سنتی معرف ظرفیت‌های گردشگری استان است

کد خبر 1786040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha