از پخت آش تا بافت شال؛ زنان فارس در خط مقدم همدلی با لبنان

در پویش «ایران همدل»، مردم فارس از هنرمندان تا نیکوکاران، هر یک به شیوه‌ای در کنار مردم جنگ‌زده لبنان ایستاده‌اند؛ پخت غذاهای خانگی، کمک‌های مالی و ساخت عروسک برای کودکان لبنانی تنها بخشی از این همدلی است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| در روزهایی که طوفان‌های سیاسی و اجتماعی در گوشه و کنار دنیا همچنان ادامه دارد، مردم ایران نشان داده‌اند که در زمرهٔ انسان‌های نوع دوست و همدل قرار دارند. در میان همهٔ طوفان‌ها و چالش‌ها، روحیه نوع‌دوستی و همدلی همواره در دل مردم به شکلی حیرت‌انگیز می‌جوشد. چه در روزهای خوب و چه در مواقع بحرانی، همواره شاهد بوده‌ایم که افراد به یکدیگر کمک می‌کنند و در کنار هم می‌ایستند.

این نوع دوستی و همکاری تنها محدود به همشهری‌ها و هم‌وطنان نمی‌شود، بلکه در سراسر جهان، به‌ویژه در مواقعی که هم‌کیشان مظلوم تحت فشار قرار می‌گیرند، مردم ما دست یاری را دراز می‌کنند. این روزها، لبنان به عنوان کشوری که زیر بار ظلم و تعدی رژیم صهیونیستی قرار دارد، نیازمند کمک و حمایت است.

همزمان، غزه نیز سردرگم از بحران‌ها و تنش‌ها، لحظاتی دشوار را سپری می‌کند. به همین دلیل، پویش «ایران همدل» در راستای کمک به مردم جنگ‌زده لبنان در استان فارس هم آغاز شده است. این پویش به‌سرعت در دل مردم خونگرم این استان جای خود را پیدا کرده و آنها با تمام وجود به ندای رهبر انقلاب پاسخ داده‌اند.

از پخت آش تا بافت شال؛ زنان فارس در خط مقدم همدلی با لبنان

گردن‌بند طلایی برای مقاومت

در شیراز، مادر شهیدی که تنها پسرش را در راه حق فدای وطن کرده، با قلبی پر از ایثار گردن‌بند طلای خود را به ارزش ۱۱۱ میلیون تومان به جبهه مقاومت اهدا می‌کند. حرکتی که بیانگر عظمت روح اوست و نشان می‌دهد که عشق به آرمان‌ها از هیچ چیز کم نمی‌گذارد. بله، این فقط یک نمونه از اهدای ایثار نیست.

مادر شهیدی که تنها پسرش را در راه حق فدای وطن کرده، با قلبی پر از ایثار گردن‌بند طلای خود را به ارزش ۱۱۱ میلیون تومان به جبهه مقاومت اهدا می‌کند.

صدای رسای همدلی

بانوی دیگری از گراش نیز با عزمی راسخ، النگوی ۷۰ میلیونی خود را برای تقویت جبهه مقاومت هدیه می‌دهد و با افتخار اعلام می‌کند که حتی با وجود مشکلاتی همچون خرابی وسایل منزل، او احساس می‌کند که وظیفه‌اش حمایت از مظلومان لبنان است. این بانوان نه‌تنها با عمل خود، بلکه با کلمات خود قلب‌ها را روشن می‌کنند: «امروز، همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، بر دوش ماست که وظیفه حمایت و پشتیبانی را به‌دوش بکشیم.» این صدای رسا نگرانی‌ها و امید را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

همبستگی مردم لارستان با لبنان

به‌جز این، طبق اعلام جمعیت هلال‌احمر فارس، بنیاد عام‌المنفعه‌ای در لارستان با واریز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مردم لبنان، گام‌های مؤثری برداشته است. این اقدامات نشان‌دهنده‌ٔ همبستگی و همکاری مردم است که در این روزهای سخت، همچنان به فکر یکدیگرند.

عشق و هنر در کنار هم

اما ایثار و کمک به لبنان تنها به حمایت های مالی محدود نمی‌شود. زنان خلاق و هنرمند فارس نیز دست به کار شده‌اند تا با هنر دستان خود، شادی را برای کودکان جنگ‌زده لبنان به ارمغان بیاورند. پویشی که توسط بانوان باشگاه ملی کتابخوانی محدثه در داراب راه‌اندازی شده، با یادآوری حمایت‌های مادرانشان در زمان جنگ، در حال بافت شال و کلاه های رنگارنگ برای رزمندگان و کودکان لبنانی است.

از پخت آش تا بافت شال؛ زنان فارس در خط مقدم همدلی با لبنان

اینجا احساسات و هنر در کنار هم تجلی می‌یابند. بانوان با استفاده از دستان پرمحبتشان عروسک‌های کوچک و گیره‌های سر برای کودکان لبنانی می‌سازند. این تلاش‌ها در موسم نزدیک به فصل سرما معنا می‌یابد و بار دیگر یادآور روزهای جهاد بزرگ مادران و مادربزرگ‌هاست.

غذاهایی مانند آش و عدسی، در نمایشگاه‌ها و حسینیه‌ها به فروش می‌رسد و تمام عواید آن برای حمایت از مردم لبنان و رزمندگان جبهه مقاومت اختصاص داده می‌شود.

همچنین پویش پخت و فروش غذای خانگی نیز در راستای همین همدلی شکل گرفته است. غذاهایی مانند آش و عدسی، در نمایشگاه‌ها و حسینیه‌ها به فروش می‌رسد و تمام عواید آن برای حمایت از مردم لبنان و رزمندگان جبهه مقاومت اختصاص داده می‌شود.

ایثار، زبان گویای ایرانیان

در این روزها، همدلی و ایثار مردم فارس نه تنها فراموش نمی‌شود، بلکه به یادگار خواهد ماند. این اقدامات گواهی بر دوست‌داشتن انسانیت و نشانی از عشق به آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی است. مردم فارس با قلب‌هایی پر از عشق و دلی پرامید، دوباره نشان دادند که در هر کجا که صدای مظلومی شنیده شود، یاری رسان خواهند بود. در این روزها که آتش جنگ در لبنان شعله‌ور است، مردم ما با تمام وجود بر سر آرمان‌های خود ایستاده و به یاری مظلومان فراخوانده می‌شوند.

کد خبر 1786059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha