اردو، یکی از راه‌های موثر جذب نوجوانان به مساجد است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بهترین و زیباترین محیط و فضا برای تربیت همه‌جانبه نوجوان و جوانان، اردو است که در کنار تفریح می‌توان آموزش‌های دینی را هم انجام داد و یکی از راه های جذب نوجوانان به مسجد است.

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: اردوهای تفریحی می‌توانند یکی از بهترین روش‌ها برای جذب نوجوانان به مسجد باشند. این اردوها می‌توانند ترکیبی از فعالیت‌های تفریحی، آموزشی و معنوی باشند که به نوجوانان فرصتی برای یادگیری و رشد در محیطی دوستانه و پر از انگیزه می‌دهند.

وی افزود: اردوهای تفریحی معمولاً شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مانند بازی‌ها، ورزش‌ها و گردش‌های زمینی و طبیعی هستند که می‌تواند نوجوانان را به خود جذب کند و  این اردوها فرصتی برای نوجوانان فراهم می‌کند تا با هم‌سن و سالانشان آشنا شوند و دوستی‌های جدیدی ایجاد کنند، که می‌تواند آنها را به فضای مسجد و فعالیت‌های آن علاقه‌مند کند.

ابراهیمی گفت: با ادغام فعالیت‌های مذهبی مانند نماز جماعت، قرائت قرآن یا مشاوره دینی در برنامه اردو، نوجوانان می‌توانند ارتباط معنوی عمیق‌تری با دین پیدا کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح ملی مسجد کانون نشاط یکی از طرح های موثر و مفید برای نوجوانان و جوانان است که امروز نیز در شهرستان ارومیه ۷۵۰ نوجوان مسجدی گرد هم آمده تا در یک اردوی یک‌روزه در کنار تفریح دیگر فعالیت‌های اجتماعی را نیز تجربه کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: برنامه‌هایی اردویی که توسط ارگان‌های مربوطه برگزار می‌شود اگر برنامه ریزی شده و هدفمند باشد نتیجه خوب و مثبتی نیز برای نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

کد خبر 1786121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha