تولید کنندگان باید خدا ترسی را سرلوحه خود کنند

امام جمعه ارومیه گفت: تولید کننده ها نباید صرفا از قانون در این زمینه واهمه داشته باشند و باید خداترسی و اینکه در قیامت باید در برابر کارهای خود پاسخگو باشند، نیز مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه گفت: تولید کننده ها نباید صرفا از قانون در این زمینه واهمه داشته باشند و باید خداترسی و اینکه در قیامت باید در برابر کارهای خود پاسخگو باشند، نیز مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: کوچکترین افراط و تفریطی برای خداوند قابل قبول نیست و در صورتی که کم گذاشته شود در نتیجه آن باید در قیامت پاسخگو بود , همه تولیدات ایران اسلامی، پیشرفت تولیدات، عرضه به بازار و درنتیجه راه اندازی و سرعت چرخ اقتصاد همه به استاندارد و رعایت موارد آن وابسته است.

وی بیان کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسوولان باعث شده تا شاهد رونق موضوع استانداردسازی و استاندارد در کشور باشیم ولی این میزان کافی نیست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: قانون مداری در تولید بسیار مهم است و همه بخش‌های تولیدی باید به مسأله برکت در کارها و برنامه ریزی در این مسیر توجه داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در زمینه تربیت انسان هم لازم است یک تراز و استاندارد مشخص و یک الگوی حسنه وجود داشته باشد و انبیا و اوصیا یک‌الگو و استاندارد در تربیت انسانی هستند.

تولید کنندگان باید خدا ترسی را سرلوحه خود کنند

کیفیت تولید کالا باید در بیشترین حد رعایت شود

جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ، نیز در این مراسم گفت:  در بحث کیفیت هیچ ملاحظه ای نداریم و کیفیت تولید کالا باید در بیشترین حد رعایت شود.

وی افزود: از نظر درآمدهای گمرکی استان طبق اعلام مرکز آمار ایران، ۵۶۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش درآمد داشتیم که بسیار قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در بهبود فضای کسب و کار نیز استان آذربایجان غربی رتبه ششم کشور را کسب کرده و در نرخ مشارکت اقتصادی به رتبه پنج کشور در سال جاری دست یافتیم.

کرمی افزود: درزمینه شرکتهای دانش بنیان نیز با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸شرکت رسیدیم هر چند برای رسیدن یک حد مطلوب فاصله زیاد است و نیازمند تلاش هستیم.

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم نیز در این مراسم گفت: توجه به موضوع استاندارد با توجه به ارتباط مستقیم آن با تولید کیفی از اولویتهای دستگاه قضایی است.

وی افزود: به افرادی که مسایل ذیل نظام استاندارد را رعایت نمی کنند هشدارهای لازم داده می شود و در صورت عدم توجه با انان برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

مجیدی بیان کرد: با اعطای فرصتهای متعارف این حوزه مدیریت می شود تا اشخاص بتوانند مجوزها و استانداردهای مورد نیاز را برای ادامه کار ارائه کنند.

وی گفت: اگر درمواردی با تهدید سلامتی شهروندان مواجه شویم اواویت با سلامت افراد خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ادامه داد: استاندارد سازی آسانسورها و شهربازیها به درخواست سازمان استاندارد موردی بود که بررسی شد و در دستور کار قرار گرفت تا از وارد شدن آسیب به افراد جلوگیری شود.

کد خبر 1786123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha