اصفهانی‌ها دِینشان را به شهید مقاومت ادا کردند

مردم نصف جهان با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر شهید عباس نیلفروشان چشمه ای از معنویت و ارادت به مقام والای شهدا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، داستان شنیدنی حضور پرشور مردم نصف جهان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید عباس نیلفروشان به بلندای زاینده رود خشکیده و سیل جمعیتی از پل بزرگمهر تا گلستان شهداست.

پیکر شهید نیلفروشان پس از تشییع در شهرهای نجف و کربلا و سپس تهران و مشهد، صبح پنجشنبه ۲۶ مهرماه، با بدرقه باشکوه اهالی شهر شهیدان، اصفهان، در خانه ابدی آرام گرفت.

مردم ولایت مدار و شهیدپرور اصفهان با تشییع بی نظیر پیکر سردار رشید اسلام و جبهه مقاومت بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و نشان دادند که همواره قدردان خون ش

اصفهانی‌ها دِینشان را به شهید مقاومت ادا کردند

هدایی هستند که در داخل و خارج از مرزهای وطن، امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کنند.

در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان خادم یاران و یاوران رضوی حضوری پرشور داشتند. خادم یاران آستان قدس رضوی که در روزهای اخیر در مراسم گرامیداشت این شهید بزرگواردر منزل پدری شهید سنگ تمام گذاشته و خدمت‌رسان عزاداران بودند در مراسم تشییع نیز حضوری پرشور را رقم زدند.

پیکر این شهید والامقام، با حضور صدها هزار نفر از مردم بابصیرت و قدرشناس اصفهان از میدان بزرگمهر تشییع و در گلستان شهدای اصفهان، قطعه سرداران، در کنار همرزمان سابق خود از جمله سردار شهید حاج احمد کاظمی، سردار شهید حاج حسین خرازی و سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی به خاک سپرده شد.

شهید نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، جمعه ششم مهرماه در حمله وحشیانه اسرائیل به ضاحیه بیروت در کنار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

گفتنی است شهید عباس نیلفروشان متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که نوجوان بود، در مبارزات ضدطاغوت حضور چشمگیری داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک بسیجی جان برکف و همیشه در صحنه بود و بعدها به افتخار پاسداری سپاه نیز نایل آمد. نخستین حضور جهادی‌اش در نبردهای کردستان در رکاب شهید چمران بود و سپس به‌طور مستمر در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشت.

او با پایان دفاع مقدس، مسئولیت عملیات لشکر ۸ نجف اشرف را بر عهده گرفت. از سال ۱۳۸۴ به نیروی زمینی سپاه رفت و از سال ۸۴ تا ۸۶ معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه را عهده‌دار شد؛ پس از آن در دو مقطع به عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش کرد و پس از آن برای دوره‌ای، فرماندهی دانشگاه و فرماندهی ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت، وی پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه رفت و جانشین معاون عملیات شد.

شهید عباس نیلفروشان در سال‌های اخیر در کنار شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان و مجاهدان حزب‌الله لبنان، برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین جنگید و حدود هفت سال در لبنان فرماندهی عملیات‌های مختلف را بر عهده داشت.

سردار نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، به‌عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود. حضور فعالش در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرد تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد.

کد خبر 1786126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha