۲ روستای آذربایجان‌غربی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: ۲ روستای آذربایجان‌غربی در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب به عنوان روستاهای برگزیده معرفی شدند.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: روستای «بالو» از توابع شهرستان ارومیه و «پسوه» از توابع شهرستان پیرانشهر با رای داوران دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به عنوان روستاهای برگزیده در این دوره از جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۱ استان کشور حضور داشتند که از بین آن‌ها ۱۲ روستا برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی_اسلامی، امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود. 

نوروزی بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در روستا معرفی کنند.

کد خبر 1786133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha