دین شناسی وظیفه اصلی حوزه های علمیه است

آیت الله نورمفیدی گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه دین شناسی است و طلاب باید فهم در دین را بدست آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (پنجشنبه ٢۶ مهر)  در جمع طلاب حوزه علیمه خواهران استان در سالن همایش شهید حاج قاسم سلیمانی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ضمن خوشامدگویی به طلاب جدید الورود گفت: ان شاالله این حوزه های علمیه ای که برای خواهران تأسیس شده مبارک باشد و در آینده خود بانوان محترم از حریم اسلام و اتهاماتی که به اسلام زده می شود دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بر اساس روایات بین علم و معرفت فرق است، افزود: علم غیر از معرفت است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می فرماید: علم راه اول است که انسان از نادانی بیرون آید و نهایت علم و دانش، معرفت است،

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: امام حسین(ع) در روایتی می فرمایند: تحصیل علم معرفت را به بار می نشاند، یعنی علم لازم است و علم  معرفت را به بار می نشاند.

وی گفت: از این روایات در می یابیم که اگر علم و دانش به معرفت نرسد جهل است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نقش علم، افزود: تمام علوم و دانش هایی که امروز بشر به آن رسیده، رازهای این عالم را می گشاید و رمز گشایی می کند.

وی گفت: وقتی رازی کشف می شود آدم عالم می شود، اگر آدم در همین جا بماند و راز مهم را کشف نکند، این علم نیست بلکه جهل است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه علم بی معرفت جهل است و این جهل هم بشر را نابود می کند، افزود: علمی که در آن معرفت و خداشناسی نباشد شاهد همین جنایات های رژیم صهیونیستی خواهیم بود.  

وی خطاب به خواهران حوزه های علمیه، گفت: شما برای کسب معرفت به اینجا آمده اید و اصل وظیفه حوزه های علمیه دین شناسی است و طلاب باید فهم در دین را بدست آورند.

نماینده ولی فقیه در گلستان، وظیفه حوزه های علمیه را، تحصیل، تهذیب و تبلیغ بیان کرد و افزود: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده حوزه های علمیه و طلاب است.

وی گفت: حوزه ها میراث بزرگانی در تاریخ تشیع و اسلام از زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و این میراث را به دست ما رساندند و ما باید این میراث را به امانت نگهداریم و به دست آیندگان بسپاریم.

کد خبر 1786141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha