کمک کردن ما به فلسطین هم قانونی و هم شرعی است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: در جهاد رسانه ای و جنگ رسانه ای باید موضع حق و باطل را تبیین کنیم و غرب و آمریکا اسرائیل را هم مادی و هم رسانه ای تامین می‌کنند بنابراین نباید در این خصوص بی تفاوت باشیم کمک کردن ما به فلسطین هم قانونی و هم شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امام جمعه شهرستان نقده، در خطبه های این هفته نماز با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه «نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر»  گفت: کسی که فقط کارش این است که دنبال عیوب مردم باشد  و عیب آن را پخش کند آن انسان شر است و بدترین انسان ها است .

وی افزود: انسان با خبرهای دیگران در مورد یک شخص قضاوت نمی کند  و وظیفه ما در خصوص عیب مردم  این است.

حجت الاسلام فصیح نیا ادامه داد: در این راستا دنبال عیب نباشیم  و اگر عیب را هم فهمیدیم عیب را باید بپوشانیم و آشکار نکنیم.

وی گفت: همچنین در صورت دیدن عیبی، آن  را به شخص تذکر دهیم و خداوند متعال ستار العیوب است.

وی ادامه داد: یکی از صفات بارز انسان های متقی این است که مومن  اهل بهداشت فردی است و نظافت را رعایت می‌کند و مخصوص در روز جمعه که برای مومن روز بهداشت است.

این مسئول ادامه داد: شهید مصطفی خمینی  نزدیک به ۴۰ تالیف دارد و در مبارزات انقلاب بود و نهایتا شهید شد و وقتی به امام خمینی (ره) گفتند مصطفی شهید شد امام گفتند یکی از الطاف خفیه خداوند متعال بود.

حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه با اشاره به مسئله غزه افزود:  مسلمان نباید در خصوص فلسطین و جبهه مقاومت بی تفاوت باشد  و سوره توبه آیه ۴۱ دستور خداوند است با جان و اموال خودجهاد کنید.

وی گفت: در این راستا رهبری هم دستور جهاد دادند و از نظر مادی نیز نباید بی تفاوت باشیم.

این مسئول گفت: در جهاد رسانه ای و جنگ رسانه ای باید موضع حق و باطل را تبیین کنیم و غرب و آمریکا اسرائیل را هم مادی و هم رسانه ای تامین می‌کنند بنابراین نباید در این خصوص بی تفاوت باشیم کمک کردن ما به فلسطین هم قانونی و هم شرعی است.

وی افزود: بیت المقدس در زمان ظهور امام زمان موضوعیت دارد، حقوق بشر الان کجاست؟ بنابر این هر طور که از دستمان بر می آید باید به جبهه مقاومت و فلسطین کمک کنیم.

کد خبر 1786179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha