ایران ام‌القرای جبهه مقاومت در جهان است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: ایران اسلامی ام‌القرای جبهه مقاومت در جهان است و عملیات وعده صادق 2 این را به دنیا نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان دراستان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی، امام جمعه شهرستان چهاربرج، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تقابل جبهه مقاومت با جبهه کفر، اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت و حامیان آنها وظایف مهمی بر عهده دارند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به وظایف کنونی جبهه مقاومت وحامیان آنها، گفت: برجسته‌سازی مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام در سایه ایستادگی مردم مظلوم فلسطین و لبنان برابر وحشی‌ترین رژیم تاریخ بشریت، یعنی صهیونیست‌های سفاک از مهم ترین وظایف جبهه مقاومت و حامیان آنها است.

وی افزود: تقویت گروه‌های مقاومت امت اسلامی در کشورهای ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین (مشخصاً انصار الله یمن، حزب‌الله لبنان و حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در راستای مبارزه با استکبار جهانی آمریکایی صهیونیستی منطقه غرب آسیا و تکوّن و قوام منطق مقاومت به‌عنوان پیامد مبارک توسعه و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان از دیگر وظایف جبهه مقاومت و حامیان آنها است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: ایجاد وحدت اسلامی و تشکیل امت اسلامی حقیقی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی از وظایف جبهه مقاومت و حامیان آنها است که باید در این راستا قدم بردارد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به سلسلة الذهب مقاومت اشاره کرد و افزود: غزه قلب مقاومت، لبنان افتخار مقاومت، یمن شمشیر مقاومت، عراق پابه‌پای مقاومت، سوریه همراه مقاومت و ایران ام‌القری مقاومت است.

وی در تحلیل غزه، قلب مقاومت؛ با اشاره به اینکه مردم غزه همچنان زیر باران موشکها، مقاومت می‌کنند، گفت: ۶۳ درصد موافق بازگشت به انتفاضه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی بوده و ساختار نظامی حماس کاملا حفظ شده و هنوز از رژیم صهیونیستی تلفات می‌گیرد و در سالگرد طوفان‌الاقصی شاهد بمباران تل‌آویو، پایگاه نظامی صوفا، تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی در گذرگاه رفح، اطراف شهرک صهیونیستی حولیت و مرکز عملیات دشمن در پایگاه نظامی کرم ابوسالم بودیم.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه از آغاز طوفان الاقصی نزدیک به ۸۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی کشته، ۱۰ هزار زخمی و ۲ هزار نفر معلولیت جسمی پیدا کرده‌اند، اظهار کرد:حماس همچنان بر بازسازی غزه و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از غزه به‌عنوان پیش‌شرط‌های آتش‌بس تأکید دارد.

امام‌جمعه چهاربرج در تبیین لبنان به عنوان افتخار مقاومت، گفت: راهبرد جنگ فرسایشی توسط حزب‌الله به منظور ناامنی سرزمین‌های اشغالی که حزب‌الله شهرکهای اشغالی را شهر ارواح کرده است و تخلیه ۲۳۰ هزار نفر از شهرک‌نشین‌های سرزمین‌های اشغالی از آن جمله است.

وی به دست برتر حزب الله در جنگ زمینی اشاره کرد و افزود:خسارت حدود ۲۷۰ میلیون دلاری ناشی از حملات جمعه مقاومت لبنان و متوقف نشدن بمباران سرزمین‌های اشغالی پس از شهادت سید حسن نصر الله که نشان از استحکام نظامی حزب‌الله دارد.

حجت الاسلام جلالی در تبیین چرایی معرفی یمن به عنوان شمشیر مقاومت، تصریح کرد: بمباران بندر ایلات، فرودگاه بن گوریون و میدان گازی عسقلان و خسارات اقتصادی و امنیتی به رژیم، ۲۰۰ حمله پهپادی و موشکی به کشتیهای آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و اختلال در زنجیره واردات و صادرات به سرزمین های اشغالی و شلیک موشک فراصوت، از سوی انصارالله با عبور از سامانه پدافندی کمان ۳، تل‌آویو را لرزاند و ۲ میلیون نفر را راهی پناهگاه‌ها کرد که همه اینها نشان از نقش تعیین کننده یمن دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه عراق نیز پابه‌پای مقاومت بوده و گروههای مقاومت در عراق با بیش از ۱۰۰ حمله راکتی و پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه، اصلی‌ترین حامی اسرائیل را مشغول به خود کردند، افزود: تعطیلی بندر ایلات و آسیب جدی به پایگاه‌های نظام «حتسریم» و «یاردن» با بیش از ۲۰۰ حمله راکتی مقاومت، حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب سرزمینهای اشغالی، هدف قراردادن ۳ منطقه در قلب رژیم صهیونیستی با تعدادی از موشکهای الأرقب (کروز پیشرفته) و حمله پهپادی به جولان اشغالی از آن جمله هستند.

وی با اشاره به اینکه سوریه همراه مقاومت نقش آفرینی کرده است، اظهار کرد: نیروهای مقاومت فعال در سوریه، نیروهای دفاع ملی سوریه، گروههای مقاومت همسو با مقاومت عراق، شاخه حماس در سوریه، جنبش صابرین سوریه، شاخه جنبش النجیاء در سوریه، ۲۰ حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه و ۱۷ حمله به اهداف در سرزمین‌های اشغالی از اقدامات سوریه در همراهی با مقاومت است.

جلالی با بیان اینکه ایران ام‌القرای جبهه مقاومت در جهان است، تصریح کرد: وعده صادق ۱ بزرگترین حمله پهپادی جهان و بزرگترین حمله موشکی تاریخ ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک با هدف بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود که پایگاه هوایی نواتیم و رامون، بخشی از سرزمینهای اشغالی و بلندی‌های جولان با عبور از سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دارد. امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه عملیات وعده صادق 2 در ادامه وعده صادق 1 انجام گرفت اما تفاوت هایی را داشت، اظهار کرد: در عملیات وعده صادق 2 اصل غافلگیری رعایت شد و تعداد موشکهای بالستیک تا ۲۰۰ عدد افزایش داشت. وی با اشاره به اینکه در عملیات وعده صادق 2 هدف صرفا بازدارندگی نبود و ضربات نظامی خود یک هدف مستقل بود، گفت: دشمن این را بداند که اگر دست از پا خطا کند این بار با پاسخ سخت و قاطعانه و محکم تری مواجه خواهد شد. انتهای خبر/
کد خبر 1786191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha