حق با شهادت انسان های شایسته از بین نمی رود

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه حق با شهادت انسان های شایسته از بین نمی رود، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی سید حسن نصرالله را شهید کردند و با شهادت مسلمانان و فرماندهان حزب الله و حماس مقاومت زنده‌تر و هزاران انسان شایسته دیگر این پرچم را برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در قرآن در آیات مختلف ما را نصحیت فرموده‌اند و وعده مرگ برای همه داده‌اند و از این عالم مادی به عالم ملکوت عروج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: روز قیامت، روز پاسخگویی به اعمال است و خالق عالم پاداش و جزای هر کسی را باتوجه به اعمال آن موجود پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اگر مجرمان به جزای خودشان نمی‌رسیدند در قیامت گویی که این نظام وجود نداشت، بنابرین روز قیامت همه باید پاسخگوی اعمال نیک و بدمان باشیم، چرا که خداوند وعده این روز را داده است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رفتن به نماز جمعه و اقامه آن ثواب حج دارد و پیامبر (ص) در این رابطه روایات زیادی فرموده‌اند، ادامه داد: روایت است کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، اسامی آنها توسط فرشتگان ثبت و پاداش آن‌ها در عالم دیگر داده می‌شود. 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جنایاتکاران جنگی همچون صدام، هیتلر، مغول، نتانیاهو، قاتلان سید الشهدا (ع) حتی اگر در این دنیا به مجازات برسند در قیامت به حساب آنها رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: مومنان با اعمال خیر و نیک، زکات دادن، دستگیری از فقرا و... از آتش جهنم دور می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دین دور می‌شوند و خود را به آتش جهنم نزدیک می‌کنند و برخی نیز با نزدیک شدن به اعمال نی،ک خود را به بهشت با تربیت و هدایت صحیح نزدیک می‌کنند. 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه کسانی که حجاب داشته‌اند، نماز می‌خواندند و یا کار ثواب انجام داده اند و امروز از آن راه دوری می‌کنند حتما به حساب آن‌ها در قیامت رسیدگی و به آتش جهنم نزدیک می‌شوند، بیان کرد: بعد از هر رنج و سختی حتما جنت و پاداشی وجود دارد و دنیا قطعا متاعی فریبنده بوده و باید در این عالم از نعماتی که خداوند حلال کرده بهره و از منکرات پرهیز کنیم.

خطیب نماز جمعه یاسوج در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوی و عمل به دستورات خداوند انسان‌ها به سعادت، آرامش دنیا و آسایش آخرت خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه کسی با مخالفت با خدای خود به سعادت نخواهد رسید و این خیال باطل است و در ولنگاری آسایش و سعادتی نیست، افزود: خداوند فرموده «شیطان گناهان را زیبا می‌کند و با دست به دست دادن نفس و شیطان انسان نابود می‌شود».

آیت الله حسینی به مناسبت های هفته اشاره و ادامه داد: دشمنان تلاش کردند با شهادت امام حسین (ع) راه دین از بین برود اما نور هدایت باقی ماند و همه عالم گفتند حسین (ع)، خواستند با جنگ و ترور ریشه انقلاب اسلامی را بزنند، اما خون جوانان و مردم ریشه انقلاب شد.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه حق با شهادت انسان های شایسته از بین نمی رود، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی سید حسن نصرالله را شهید کردند و با شهادت مسلمانان و فرماندهان حزب الله و حماس مقاومت زنده‌تر و هزاران انسان شایسته دیگر این پرچم را برداشتند.

وی با بیان اینکه باید نقشه‌های جامع و برنامه‌ریزی صحیح فضاهای آموزشی، بهداشتی، درمانی و سایر شاخص ها در مسائل شهری لحاظ شود، گفت: به مسائل و مباحث شهرسازی همانند شهر مادوان توجه نکرده و مشکلاتی پدیدار شده و فضای تفریحی و ورزشی وجود ندارد.

آیت الله حسینی گفت: باید از این بعد در شهرک سازی‌ها و طرح های جامع مسکن و روستاها به ویژه در مرکز استان نقشه جامعه مهندسی و پیش بینی ها لحاظ شود.

کد خبر 1786196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha