پیامدهای منفی سیاست حزب بهاراتیا جاناتا به مسلمانان هند در آمریکا رسید

سیاست نژادپرستانه حزب بهاراتیا جاناتا نه تنها مسلمانان هند را دچار چالش کرده است، بلکه پیامدهای منفی این سیاست از مرزهای این کشور عبور کرده و مسلمانان هندی مقیم آمریکا را نیز درگیر تبعیض و رفتارهای نژادپرستانه هندوها در آمریکا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، با روی کار آمدن «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و حزب بهاراتیا جاناتا با رویکرد فاشیستی، میزان درجه پایبندی به ریشه‌های «هندوتوا» افزایش یافته است.

هندوتوا یک ایدئولوژی ملی گرای متعصبانه هندو است که در اوایل قرن بیستم ظهور کرد. این ایدئولوژی اصرار دارد که هویت ملی هند برپایه هندوئیسم ساخته شود. به همین دلیل مسلمانان و مسیحیان که در این سرزمین زندگی می‌کنند، شهروند درجه دو به شمار می‌آیند.

یک نظرسنجی جدید فاش کرد که تاثیرات منفی ایدئولوژی هندوتوا در اشکال مختلف به جامعه مسلمان هندی- آمریکایی رسیده است. زیرا ۸۰ درصد از مسلمانان هند گفتند که مورد تبعیض و اسلام هراسی توسط هموطنان هندوی خود در آمریکا قرار گرفتند.

تاثیرات نامطلوب

هندی‌ها دومین گروه مهاجر پس از مکزیکی‌ها در ایالات متحده آمریکا به شمار می آیند که تعداد آنها به بیش از چهار میلیون نفر می رسد، در میان آنها گروه‌های مذهبی و قومی مختلف از جمله هندو، سیک، مسلمان، تامیل و سایر اقلیت‌هایی که در هند زندگی می کنند، دیده می شود.

برآوردها نشان می‌دهد که درصد مسلمانان در میان کل هندی‌های مقیم آمریکا نزدیک به ۱۵ درصد است.

در حالی که اکثریت هندی ها از نسل اول مهاجران هستند که درصد زیادی در ایالات متحده متولد و بزرگ شده اند. همچنین موفقیت گسترده حرفه ای، تحصیلی و مالی برخوردارند. این امر آنها را از بیماری‌های اجتماعی تبعیض و رقابت بر سر مسائل مربوط به تعلق و هویت محافظت نکرده است.

شورای مسلمانان آمریکایی- هندی در نظرسنجی که ۹۵۰ مسلمان آمریکایی- هندی شرکت کردند، درباره «تاثیرات مخرب ملی گرایی هندو بر جامعه مسلمان هندی- آمریکایی، اعلام کرد: نتایج این نظرسنجی نگران کننده است. اکثریت معتقدند که در طول دهه گذشته مورد آزار و تبعیض هندوها قرار گرفتند.

همچنین ۸۰ درصد از آنها از زمان روی کار آمدن حزب بهاراتیا جاناتا در هند، در گردهمایی‌های هندی – آمریکایی احساس راحتی کمتر داشتند. ۴۸ درصد از پاسخ دهند گان نیز گزارش دادند که در رسانه@های اجتماعی اصلی به دلیل دین اسلام مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

۹۴ درصد از آنها موافق هستند که ناسیونالیسم هندوتوا، تهدیدی برای اقلیتهای مذهبی به ویژه مسلمانان و مسیحیان در هند و آمریکا است.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به تاثیر فزاینده ملی‌گرایی هندو داخل ایالت متحده آمریکا ابراز نگرانی کردند.

کد خبر 1786201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha