لبیک کانون‌های مساجد البرز به حکم شرعی رهبر انقلاب

بی‌تفاوت نبودن به مسائل اجتماعی یکی از ویژگی‌های بارز و معرفتی بچه‌های مسجدی است چنان که این روزها به لبیک به رهبری معظم انقلاب و پیوستن به پویش «ایران همدل» صحنه‌های زیبایی از همدلی با مردم مظلوم لبنان را رقم می‌زنند.

خبرگزاری شبستان- البرز؛ رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر ۴ مهر این چنین می فرمایند: «حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمان ها، به صاحبان اصلی اش برگردانند ... و کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند.

جان بچه های مسجد با فرامین پروردگار آمیخته است آن چنان که در مکتب توحیدی اسلام با باور به امر ولی فقیه سعی، تفکر و اندیشه خود را در مسیر تحول انسانی و معرفتی قرار می دهند. و امروز با باور به حکم رهبرمعظم انقلاب به میدان و اقدام عملی جهادی آمده اند تا نشان دهند که مرد میدان عمل به فرامین الهی هستند.

بی تفاوت نبودن به مسائل اجتماعی یکی از ویژگی های بارز و معرفتی بچه های مسجدی است آنچنان که حجت الاسلام راست روش، مدیر کانون آل یاسین و رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز به آن اشاره می کند. 

اقدام عملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در لبیک به حکم شرعی رهبرمعظم انقلاب

رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان البرز می افزاید: یکی از مسائل و چالش هایی که همواره پیش روی بچه های مسجدی است، اهمیت و نقش حضور پرشور آنان در عرصه های مختلف اجتماعی است و امروز حضور در پویش ایران همدل در جریان حمایت از حزب الله یکی از ویژگی های معرفتی فعالان عرصه مسجد است. 

به منظور درک حضور فعالان عرصه مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد نیم نگاهی به چند نمونه از مساجد شهرستان کرج می پردازیم که در عرصه پویش همدل برای لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب در جریان حمایت از حزب الله و مردم لبنان به میدان عمل آمده اند. 

از اهداء طلا تا کمک های نقدی مردمی با همت کانون مسجدجامع حضرت ابوالفضل(ع)

حجت الاسلام غیاثوند با اشاره به اهمیت پویش ایران همدل به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فعالان عرصه فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اهتمام پایگاه بسیج فاطمه الزهرا(س) و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) به منظور پاسخگویی به فرمان رهبرمعظم انقلاب در پویش ایران همدل شرکت کردند.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجدجامع حضرت ابوالفضل(ع) واقع در باغستان غربی کرج اظهار کرد: انبساط خاطر و آرامش رهبرمعظم انقلاب در جمعه نصر یکی از ویژگی های برجسته ای است که فعالان مسجدی با باور به اهمیت جبهه مقاومت و امر ولایت فقیه در عزمی عمومی پویش ایران همدل خود را مسئول می دانند.

اقدام عملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در لبیک به حکم شرعی رهبرمعظم انقلاب

به گفته وی، توجه به فرمان رهبری و اهمیت لبیک به امر ایشان یکی از باورهای بچه های مسجدی است که برای این عزم عمومی مشارکت می کنند.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت و حزب الله امروز در عرصه جدیدی وارد شده است که در این میدان نقش عمومی مردم آزاده در حمایت از آنان برای پیروزی و آزادی قدس شریف دیده می شود.

جمع آوری ۹۵ میلیون کمک مردمی با همت کانون امام حسن مجتبی(ع)

مرتضی حسین زاده، مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای کرج در خصوص اهمیت و نقش فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به منظور شرکت در پویش ایران همدل به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: عزم و ارادت بی نظیر فعالان کانون فرهنگی هنری مساجد برای شرکت در پویش ایران همدل به واقع برگ زرین دیگری از بصیرت مسجدی ها است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) افزود: همزمان با حمک شرعی رهبرمعظم انقلاب، فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) با هم اندیشی امام مسجد، نسبت به جمع آوری کمک های مردمی و بصیرت افزایی در این خصوص گام برداشت.

اقدام عملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در لبیک به حکم شرعی رهبرمعظم انقلاب

وی با بیان این مطلب که روشنگری و هدایت بخشی امام مسجد، حجت الاسلام مدرسی در آگاهی بخشی مردم به منظور مشارکت در طرح ایران همدل اهمیت اساسی داشت اظهار کرد: بچه های مسجدی عادی از کنار هیچ مسئله ای نمی گذارند آنان با تفکر و تمرکز نسبت به مسائل پیرامون خود، اندیشه می کنند و بی تفاوت بودن ویژگی آنان نیست.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: جانِ بچه های مسجدی با معارف دینی و ایمانی آمیخته است و آنان در عرصه های مختلف اجتماعی حضور پررنگ دارند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: جمع آوری ۹۵ میلیون کمک مردمی در قالب روشنگری امام مسجد همچنین عملکرد فعالان مسجدی در بحث مشارکت برای حمایت از جبهه مقاومت ازجمله این مهم است.

از جمع آوری دارو برای مجروحان لبنان تا کمک های مردمی

مسجد جامع امام جعفرصادق(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری معرفت و پایگاه بسیج شهداء اقدام به جمع آوری دارو کرده است در این خصوص مرتضی دهقان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: با توجه به فرمان رهبرمعظم انقلاب با محوریت کانون معرفت، طرح جمع آوری دارو برای مجروحان لبنانی رقم خورده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری معرفت می افزاید: هر کس به اندازه توان خود در قبال حکم رهبرمعظم انقلاب مسئول است، یکی از رسالت ها متناسب با رویدادهای اخیر و ظلم های متداوم رژیم اسرائیل، توجه به نیازهای دارویی و درمانی مردم لبنان است.

اقدام عملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در لبیک به حکم شرعی رهبرمعظم انقلاب

وی با بیان این مطلب که بی تفاوت نبودن یکی از خصلت های بچه های مسجدی است تصریح کرد: مسجد خاستگاه تربیت برگرفته از مکتب توحیدی است و در این میدان، حضور پرشور و شاخص در عرصه خدمت به مردم یکی از رویکردهای مبنایی تربیتی است.

به گفته وی، دستاوردهای کلان در حوزه فرهنگی به مباحث تربیتی و بصیرتی نیز برمی گردد که در این خصوص فعالان عرصه مساجد با آگاهی از اهمیت حضور همه جانبه در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده اند.

مدیرکانون فرهنگی هنری معرفت خاطرنشان کرد: با توجه به حکم رهبرمعظم انقلاب و عزم عمومی نیروهای مومن و مسجد، فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام صادق(ع) در عزم عمومی حضور یافتند و در پویش ایران همدل مشارکت دارند.

کد خبر 1786243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha