شهدا معادلات جهانی را تغییر دادند

کاجی در مراسم شهدای گمنام لامرد تاکید کرد که شهدای ما نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داده‌اند و فرهنگ ایثار به سراسر دنیا صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حسین کاجی در دومین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد که با عنوان «چهارمین محفل پلاک‌های گمشده» برگزار شد، به نقش برجسته و تاثیرگذار شهدا در شکل‌دهی به روحیه مقاومت در جهان اسلام اشاره کرد. این مراسم که در جوار بارگاه مطهر شهدای گمنام و با حضور خانواده‌های مفقودالاثر، مردم و نجم‌الدین شریعتی به عنوان مجری برگزار شد، صحنه‌ای برای تجدید خاطره با شهدا و مرور حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس بود.

کاجی در سخنان خود تاکید کرد: شهدای ما فراتر از مرزهای ایران، متعلق به تمام جهان اسلام هستند و امروز بیش از هر زمان دیگری به بازخوانی جانفشانی‌های آن‌ها برای نسل‌های جدید نیاز داریم؛ نسلی که جنگ را ندیده است، اما باید از حماسه‌های شهدا درس بگیرد.

وی در ادامه افزود: ۲۵ تن از شهدای عزیز ما که عمدتاً در شلمچه مفقود شدند، هنوز پیکرهای پاکشان به وطن بازنگشته است. این شهدا، مردانی بودند که بدون هیچ تلاشی برای دیده شدن، خالصانه جنگیدند و جان خود را تقدیم خداوند کردند.

کاجی همچنین به نقش شهدای شهرستان لامرد در جبهه مقاومت اشاره کرد و از شهیدان انصاری و شریفی به عنوان نمونه‌هایی از رزمندگان لامردی یاد کرد که تنها در جغرافیای ایران محدود نشدند، بلکه در جبهه‌های مقاومت لبنان، سوریه و عراق حماسه‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به علاقه و توجه سید حسن نصرالله و حزب‌الله به شهید انصاری، اظهار داشت: این شهدای عزیز فراتر از مرزهای ایران، قهرمانان جهان مقاومت شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد که جنگ ادامه دارد و امشب با برگزاری این یادواره، پیامی روشن به جهان می‌فرستیم: اگر کسی می‌خواهد فرزندی برای سربازی امام زمان (عج) تربیت کند، باید زندگی‌نامه و کتاب شهدا را بخواند.

وی همچنین توصیه کرد که کتاب "به وقت بیروت" نوشته مصطفی رضایی، روحانی جهادی و نویسنده پرتلاش لامردی، به دقت خوانده و در اختیار دیگران قرار گیرد؛ چرا که این کتاب در بیروت با استقبال فراوانی مواجه شده و درس‌های زیادی در آن نهفته است.

کد خبر 1786244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha