۳۰ مهر اولین پرواز زائران عمره مفرده از فرودگاه های خراسان جنوبی

دستگردی گفت: پس از گذشت حدود ۱۰ سال اولین پرواز زائران عمره مفرده خراسان جنوبی ۳۰ مهرماه از بیرجند انجام می‌شود.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از گذشت حدود ۱۰ سال  ۳۰ مهرماه دو کاروان با ظرفیت ۲۶۰ نفر از زائران شهرستان بیرجند و طبس از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
 وی با بیان اینکه در ۱۳ و ۱۸ مهرماه هم دو کاروان فوق العاده با ۱۸۴ زائر (هر کاروان ۹۲ نفر) از مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام شدند، گفت: دو کاروان با ۲۶۰ هم در پنجم آذر از زائران شهرستان درمیان و فردوس از بیرجند به سرزمین وحی اعزام خواهد شد.
مدیر حج و زیارت  خراسان جنوبی افزود: در مرحله اول سهمیه استان برای اعزام زائران به عمره مفرده بیش از ۷۰۰ نفر است که در حال پیگیری و رایزنی برای افزایش سهمیه در مرحله دوم هستیم و امید است بدون محدودیت شاهد اعزام زائران استان به سرزمین وحی باشیم.
دستگردی با بیان اینکه در استان ۸۰ هزار نفر در انتظار تشرف به  عمره مفرده و پشت نوبت قرار دارند، تأکید کرد: در مرحله اول حدود ۹۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و با توجه به رایزنی های صورت گرفته در مرحله دوم این تعداد افزایش خواهد داشت.
به گفته وی دو کاروان ۱۶۴ نفره از خراسان جنوبی هم در ابتدای سال جاری از مشهد مقدس به سرزمین وحی مشرف شدند و در مجموع تعداد زائران عمره مفرده به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسد.
وی هزینه سفر عمره را ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و از شهروندان خواست نقل و انتقال فیش عمره را از طریق دفاتر زیارتی انجام دهند.
 مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه گذرنامه‌های زائران باید ۷ ماه از تاریخ پرواز دارای اعتبار باشد، گفت: جلسات آموزشی ویژه زائران شامل آموزش مباحث معنوی و مناسک حج، شرایط و قوانین عربستان برای زائران در حال برگزاری است.
 دستگردی مدت زمان این سفر معنوی را ۱۰ روز عنوان کرد و یادآور شد: زائران ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز در مکه مکرمه خواهند بود.
وی افزود: زائران برای بروزرسانی، تکمیل اطلاعات و تشکیل گروه و نیز برای انجام امور ثبت نام به پنجره واحد سازمان حج وزیارت به آدرس اینترنتی my.haj.ir مراجعه نمایند، و در صورتی که آمادگی برای تشرف به سرزمین وحی دارند به دفاتر زیارتی در سطح استان مراجعه کنند.
کد خبر 1786248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha