شاعران پاکستانی به شهدای راه قدس ادای احترام کردند

شاعران پاکستانی با گردهمایی در نشست ادبی که به میزبانی خانه فرهنگ کشورمان در لاهور برگزار شده بود، با سروده‌های خود به شهدای راه قدس ادای احترام کردند

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، به یاد شهدای راه قدس، نشست ادبی با حضور شعرای لاهور و مهمان ویژه کارشناس اقبالیات، «وحید الزمان طارق» شاعر پارسی و اردو سرای پاکستانی برگزار کرد.

شاعرانی همچون پروفسور علی مزمل، شاهین زیدی، فریده خانم، نوشین خالد، طاهر ناصر علی، قیصر عباس، جاوید خان، مغیر احمد، ثقلین جعفری، شهباز نقوی، اسلم شاهد، مدثر اعظمی، فریده خانم و نوید انور با سروده‌های خود به شهدای راه قدس ادای احترام کردند.

خون مظلومان و سید مقاومت بنای ظلم را ویران خواهد ساخت

اصغر مسعودی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سخنانی به صهیونیست‌ها و جنایات آنان اشاره کرد و گفت: صهیونیست دشمنی است که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و هیچ اصول بشری را رعایت نمی‌کند. دهها سال است که مرتکب هزاران جنایت شده‌اند و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند، تل‌آویو با تحقیر جامعه بین‌المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری، همچنان به جنایات نسل‌کشی علیه مردم مظلوم غزه ادامه می‌دهد.

شاعران پاکستانی به شهدای راه قدس ادای احترام کردند

وی افزود: ما طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و مطابق با قوانین بین‌المللی، حق دفاع از خود را داریم. در عملیات وعده صادق ۲، با ۲۰۰ موشک، فقط مکان‌های نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف قرار دادیم که مسئول نسل‌کشی در غزه و لبنان هستند. با هدف قرار دادن مواضع نظامی اسرائیل، کودکان غزه را خوشحال کردیم و نظامیان کودک‌کش را به هراس انداختیم. ما ملت امام حسینیم و شعارمان هیهات من الذله است. مولا علی (ع) به ما آموخته است که همیشه یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم. پیروزی از آن ماست و این سنت الهی است .

مسعودی از شاعران و نویسندگان دعوت کرد که در برابر جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم غزه سکوت نکنند و جلوی تحریف تاریخ توسط صهیونیست‌ها را بگیرند.

نقش شاعران و ادیبان در روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه

وی در ادامه بیان کرد: شاعران و ادیبان می‌توانند نقشی حیاتی در روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه ایفا کنند. باید در برابر جنایات سخن گفت، از غزه، لبنان و یمن سخن گفت و دوباره خروشید، باید به ظلم اعتراض کرد. خون مظلومان و سید مقاومت بنای ظلم را ویران خواهد ساخت.

این نشست علاوه بر شعرخوانی و گرامیداشت شهدای راه قدس، به رونمایی از کتاب شاهنامه ائمه کرام اثر نغمانه خورشید نیز اختصاص داشت. این کتاب به بررسی زندگی و فضایل امامان معصوم(ع) می‌پردازد و تلاش دارد در قالب ادبی و شاعرانه به مخاطبان پیام‌های ارزشمند اسلامی و اخلاقی ارائه دهد.

مسعودی در این باره، گفت: رونمایی از کتابی چون شاهنامه ائمه کرام به ما یادآوری می‌کند که باید فرهنگ و آرمان‌های اهل بیت(ع) را از طریق هنر و ادبیات به نسل‌های آینده منتقل کنیم. این کتاب گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی است که می‌تواند الهام‌بخش شاعران و نویسندگان باشد.

کد خبر 1786264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha