خشم عراقی‌ها و جنبش حماس نسبت به توهین شبکه«ام بی سی» عربستان به شهدای مقاومت

گزارش موهن شبکه عربستانی «ام بی سی» نسبت به رهبران حزب الله و جنبش حماس، خشم مردم عراق و جنبش حماس در فلسطین را برانگیخت که سرانجام این شبکه را مجبور کرد که این گزارش را از خروجی خود حذف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، تظاهرکنندگان عراقی پس از انتشار گزارش شبکه «ام. بی.سی» عربستان که رهبران حزب الله و حماس را تروریست توصیف می کرد، مقر این شبکه در بغداد را به آتش کشیدند.

 با وجود حضور گسترده امنیتی در اطراف ساختمان شبکه ام.بی.سی، تظاهرکنندگان به این ساختمان حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

 این شبکه، شهید «یحیی سنوار» رهبر دفتر سیاسی حماس را نیز به تروریست متهم کرد و اعلام کرد که  او آخرین کسی است که دنیا از شرش خلاص شد و او را «قصاب خان یونس» توصیف کرد.

 این شبکه سعودی این گزارش را با عنوان «هزاره رستگاری از تروریست ها... شخصیت هایی که جهان را به وحشت انداختند و خون ریختند» ارائه کرد.

 حماس نیز در بیانیه ای این گزارش را محکوم کرد و گفت: این فقط از روزنامه‌نگاری زرد و ستون پنجم بیرون می‌آید».

 حماس از مدیریت این شبکه خواست تا به سرعت از این انحطاط و افول حرفه‌ای عقب نشینی کند، گزارش را از پلتفرم‌های خود حذف کند و مسئولان این شبکه بابت این گزارش موهن به مقاومت و رهبران آن که خونشان را در راه آزادی فلسطین و الاقصی دادند،  عذرخواهی کند.

حماس همچنین خواستار اصلاح این رویکرد بدخواهانه شد که با دستور کار اشغالگران صهیونیستی انجام می‌شود.

در پی واکنش مردم عراق و جنبش مقاومت فلسطین(حماس)، شبکه ام بی سی گزارش موهن خود درباره فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی حماس که آنها را تروریست توصیف کرده بود، از خروجی‌هایش حذف کرد.

شبکه ام بی سی در این گزارش چهره صهیونیستی خود را آشکار کرد که به انتشار گزارش محقرانه و ذلت بار خود پرداخت و در آن رهبران شهید مقاومت را تروریست و وحشی دانسته بود.

باوجود اینکه مجبور به حذف این گزارش شد، اما ننگ خیانت و همراهی با صهیونیست روی پیشانی آن باقی می‌ماند.

پیش از این، این شبکه گزارشی طولانی منتشر کرد که در آن رهبران حزب‌الله از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و رهبران حماس را «تروریست» توصیف کرد. این مسئله خشم گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و باعث شد این شبکه را پلتفرم‌های خود حذف کنند.

کد خبر 1786275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha