۱۳ آبان تبلور خشم الهی و انقلابی ملت عاشورایی بر علیه آمریکای جنایتکار است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳ آبان تبلور خشم الهی و انقلابی ملت عاشورایی ما بر علیه آمریکای جنایتکار به عنوان مصداق اتم استکبار و جریان ظلم، ستم و طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی‌داشت یاد خاطره شهدا، اظهار کرد: ۱۳ آبان با سه رویداد تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، کشتار بی‌رحمانه دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو امام در سال ۵۸ همراه بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سه رویداد تجلی مقاومت، نماد مبارزه مستمر در برابر استکبار جهانی و ایستادگی در مقابل سلطه‌گری فرهنگی، نظامی و ایدئولوژیک دشمنان ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت سیزدهم آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نام گذاری شده است.

حجت الاسلام خاضع مهم‌ترین پیام جهانی انقلاب اسلامی را استکبار ستیزی و رمز و راز عزت، پیشرفت و اقتدار ملت بزرگ ما را همین بحث استکبار ستیزی دانست و افزود: در زمینه مصادیق استکبار ستیزی مقام معظم رهبری فرمودند «آمریکا مصداق اتم استکبار است» و امام راحل عظیم و شأن نیز فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ملت ایران در حقیقت شعار مرگ بر استکبار و استکبار ستیزی است و ۱۳ آبان تبلور خشم الهی و انقلابی ملت عاشورایی ما بر علیه آمریکای جنایتکار به عنوان مصداق اتم استکبار و جریان ظلم، ستم و طاغوت است.

وی یادآور شد: امروز هم در غزه و لبنان شاهد استمرار جنایت وحشیانه و ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی هستیم که با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا و سلاح‌های این کشور انجام می‌شود و در این راستا آمریکا و متحدان اروپایی تمام قد از این همه جنایت و وحشی‌گری حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام خاضع تاکید کرد: مردم مقاوم غزه و لبنان امروز نمونه مقاومت جهانی در مقابل استکبار جهانی هستند که برای حفظ هویت و استقلال خود مبارزه می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما به عنوان ستاد گرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان استان باید برنامه‌ریزی اصولی در راستای بزرگداشت شایسته این روز و با هدف تبیین نقش استکبار جهانی در ایجاد بحران‌های بین‌المللی و همچنین تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل هژمونی جهانی، ارتقاء سطح آگاهی جوانان نسبت به حوادث تاریخی انقلاب و نقش استکبار جهانی در این حوادث داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه همبستگی با ملت‌های مظلوم از جمله اهداف گرامی‌داشت قیام ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: در هر جنایتی که در غزه، فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق، یمن و هر نقطه‌ای از جهان اتفاق می‌افتد بدون شک استکبار و مصداق اتم آن آمریکا دخالت دارد.

حجت الاسلام خاضع با اشاره به اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان در همه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از روستاها در دستور کار خواهد بود، گفت: این نشست نباید منحصر به برنامه‌ریزی برای راهپیمایی ۱۳ آبان باشد، بلکه باید نشست‌های مختلف تبیینی در صدا و سیما، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات و نهادها دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، تولید و انتشار عکس نوشت، پوستر و بروشور از فرمایشات امامین انقلاب در مورد استکبار و ۱۳ آبان، استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فعال نمودن بعد تبلیغی و تبیینی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری پویش‌های تولید و انتشار عکس نوشت، پوستر و اینفوگرافیک، استفاده از نرم‌افزار شاد برای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان، حضور فعالانه دانش آموزان و معلمان در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه های پیش بینی شده برای این روز هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت ۱۷ هزار دانش آموز در غزه، آموزش و پرورش می‌تواند به این مسئله بپردازد و کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان نیز برگزاری مسابقات مختلف با موضوع استکبار جهانی را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نیز می‌توانند به تبیین موضوع استکبار بپردازند و همچنین از مردم جهت شرکت در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان دعوت کنند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تبلیغات محیطی در سطح شهرها، معابر استان، ادارات و نهادها و همچنین استفاده از ظرفیت بیلبوردهای شهری و پیش بینی برقراری نظم امنیت راهپیمایی نیز یک ضرورت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چهلم شهدای مقاومت با ۱۳ آبان تقارن پیدا می‌کند، اهمیت و حساسیت این روز نیز بیشتر می‌شود و ضرورت دارد تا تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه برنامه‌های این روز صورت گیرد.

حجت الاسلام خاضع ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ آبان شهرستان گچساران، افزود: این روز بسیار مهم در تاریخ استان و شهرستان گچساران است و متاسفانه دیر به آن پرداخته شده و چند سالی است که شورا به آن می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قیام خونین ۱۹ آبان شهرستان گچساران ۶ نفر از هم‌وطنان این شهرستان به شهادت رسیدند که می‌طلبد این مناسبت باشکوه طرح برگزار شود و تلاش کنیم این روز در تقویم کشوری به ثبت برسد و کنگره‌های متعددی در این زمینه برگزار شود.

کد خبر 1786343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha