رویکرد جدید مساجد رفسنجان می‌تواند جوانان را مثل اول انقلاب و دفاع مقدس در مسجد جمع کند

امام جمعه کرمان با اشاره به وحدت ارکان مسجد در رفسنجان و ابتکار عمل اداره تبلیغات اسلامی گفت: امیدواریم این حرکت منجر به آن شود تا مثل اوایل انقلاب و دفاع مقدس، جوانان را در مساجد دور هم جمع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه شب(۲۸ مهر) در همایش فعالین مساجد تاکید کرد: مسجد پویا، زنده و باانگیزه و با برنامه می‌تواند نقش تربیتی خود را در جامعه به انجام برساند و شخصیت‌هایی از مسجد و تربیت مسجد در جهان اسلام و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نقش ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اگر به فرهنگ و تمدن اسلامی نگاه کنید حوزه های علمیه و دانشگاه‌های بزرگ و کانون‌های تربیتی ارزشمند و حتی بیمارستان‌ها در تاریخ تمدن اسلامی کار آنان از مسجد نشأت گرفته و از این رو اگر بگوییم متولی همه مراکز خدمت و تربیت و ابتکار علمی و فرهنگی جامعه مساجد بودند، گزافه نگفتیم.
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر عزم ملی بر آن شد همه فعالین مساجد اعم از بسیج، تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد، ائمه جمعه و جماعات و همه به محوریت مسجد در یک برنامه هدفمند و منسجم در کنار هم امور مسجد را سامان‌بخشی کنند و مساجد در هر شهری کانون‌های نورانی باشند که خود با مدیریت واحد بتوانند جماعت مومنین و مؤمنات را همانگونه که دین می‌خواهد تربیت کنند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: این امر در استان پهناور کرمان آرام آرام شکل گرفت و رفسنجان به همت ارکان فعال مسجد و امام جمعه و سازمان تبلیغات توانست از سایر شهرها سبقت معناداری بگیرد.
وی بیان کرد: امیدواریم این حرکت نوپا که قرار است در بخش‌های مختلف مفید و موثر بودن خود را به رخ بکشد و جامعه مسجدی را همراه و هماهنگ کند با همین اخلاص و انگیزه و اراده قوی رفسنجان و همه شهرستان‌های استان را با هم هماهنگ و شاهد ترییت دینی نسل جوان در مساجد باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: همچنین این حرکت منجر به آن شود تا مثل اوایل انقلاب و دفاع مقدس، جوانان را در مساجد دور هم جمع کند و مساجد محور این برنامه باشند.

کد خبر 1786398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha