مجهزترین آزمایشگاه فرآورده نفتی در شرق کشور آماده بهره‌برداری است

قناعت از تکمیل و بهره‌برداری از مجهزترین آزمایشگاه فرآورده نفتی در شرق کشور طی دو و سه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۲۹ مهر) در مراسم بزرگداشت روز ملی استاندارد اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی و ماده ۱۱۶، به میزان بیش از ۴۰ درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش یافته که قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به افغانستان بیش از ۷۱۹ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: همچنین برای اولین‌بار بازارچه مرزی ماهیرود استان رتبه دوم صادرات قطعی کشور را در سال جاری کسب کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صادارت یکی از محورهای اصلی توسعه کشور است، گفت: صادرات زمانی پایدار خواهد بود که از استانداردهای قابل توجه و مورد تایید سازمان‌های بین المللی برخوردار باشد.

قناعت بیان کرد: قبل از استقرار دولت سیزدهم در حوزه استاندارد شاهد ظهور و بروز خاص و اثرگذاری در خراسان جنوبی نبود یا کمرنگ بود، در ابتدای حضورم بر درب آزمایشگاه‌های استاندارد استان قفل زده شده بود که اکنون وضعیت استاندارد استان بسیار پویا و اثرگذار است.

وی در سال جاری ۲ واحد تولیدی خراسان جنوبی از جمله کویرتایر و تروند زعفران از نظر رعایت استاندارد نمونه کشوری شده‌ است، خاطرنشان کرد: این اقدام به خاطر نظارت و کیفیت بسیار خوب مجموعه استاندارد خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی از تکمیل و بهره‌برداری از مجهزترین آزمایشگاه فرآورده نفتی در شرق کشور طی دو و سه هفته آینده خبر داد و افزود: همچنین در ابتدای دولت سیزدهم، ساختمان استاندارد استان در لیست مولدسازی قرار داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته از لیست خارج شد.

قناعت با اشاره به تکمیل طرح‌های زیربنایی بسیار خوب در خراسان جنوبی از جمله انتقال آب از دریای عمان، انتقال گاز از دشتک زابل به خراسان جنوبی، طرح راه‌آهن، طرح نهضت ملی مسکن احداث پست‌های ۴۰۰ کیلوولت، تصریح کرد: تا قبل از دولت سیزدهم ۹ سرمایه‌گذار خارجی در سطح استان فعال بودند که در طول سیزدهم به ۱۸ سرمایه‌گذار افزایش یافته است.

به گفته وی ۱۵ قطعه راه‌آهن استان فعال است و با مطالبه‌گری از دولت چهاردهم نباید بگذاریم که این طرح ملی و کلان متوقف شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: فاز نخست طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه اجرایی شده‌ است، اما ۱۲۴ کیلومتر آن از نهبندان تا سربیشه باقی‌مانده‌ است که با تکمیل این طرح استان از تغذیه تک شاخه‌ای گاز خارج می‌شود و صنایع هم از مزایای اجرای آن منتفع خواهند شد.

قناعت در ادامه عنوان کرد: با استقرار مسئولان جدید در استان همه باید کمک و پشتیبانی کنند تا روند اجرای طرح‌های استان با همین سرعت ادامه پیدا کند.

وی گفت: برخی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سعی می‌کنند که مسیر منابع طرح‌های استان را تغییر دهند که البته با پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نباید این اقدام صورت گیرد.

در این مراسم مدیران عامل واحدهای تولیدی کویرتایر بیرجند و تروند زعفران قاینات به عنوان واحدهای نمونه ملی به لحاظ رعایت شاخص‌های استاندارد تجلیل شدند.

۲۲ مهر در تقویم رسمی کشور روز جهانی استاندارد است و مراسم نکوداشت هفته استاندارد امروز با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان در سالن شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

کد خبر 1786402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha