امام حسین شهید شد؛ یزید پیروز نشد

سیف الرضا شهابی، کارشناس مسایل سیاسی در یادداشتی به واقعیت‌هایی که رهبران رژیم صهیونیستی و آمریکا بعد از شهادت «یحیی سنوار» از آن غافل ماندند، پرداخت.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: خبر شهادت یحیی سنوار رهبر نظامی فلسطینیان در نوار غزه در شهر رفح  در حالیکه لباس رزم بر تن داشت از  بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد رهبران رژیم صهیونیستی و آمریکا از این رویداد بسیار خوشحال شدند و به یکدیگر تبریک گفتند و پایان مبارزات فلسطینی ها قلمداد کردند ولی از چند واقعیت غافل ماندند :

۱- اسرائیلی‌ها با کمک‌های همه جانبه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی و کشورهای اروپایی از روز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ سر آغاز طوفان الاقصی تا روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ یعنی نزدیک به ۳۷۰ روز دنبال سنوار بودند ولیکن موفق نشدند وی را شناسایی کنند و به ادعای خودشان بطور اتفاق و در حالیکه در حال نبرد با صهیونیست‌ها بود به شهادت رساندند بطوریکه در ساعات اولیه بعد از شهادت نمی‌دانستند یکی از شهدا سنوار است بعد متوجه شدند.

این مسئله نشان می‌دهد سیستم‌های اطلاعاتی اسرائیل و کشورهای غربی علی‌رغم همه ادعاها چقدر ضعیف عمل کردند که نتوانستند در یک باریکه محدود بعد از آن همه تخریب و کشتار،   سنوار را شناسایی کنند.

۲- اکنون که موفق شدند سنوار را به شهادت برسانند جشن پیروزی گرفتند در مستی غرق شدند و خود را پیروز میدان می‌دانند.

چه خوب است تاریخ عاشورا و کربلا را مطالعه کنند یزید از خبر شهادت امام حسین(ع) غرق در خوشحالی و مست پیروزی شد، ولی امروز جایگاه حسین بن علی در نزد مسلمانان و آزادگان جهان کجاست؟ و جای یزید کجا است؟

حسین نامی مقدس است که میلیون‌ها مسلمان نام فرزندانشان را می‌گذارند و برای شهادتش احترام قائلند و الهام بخش مبارزان علیه ظلم و ستم است و یزید بعد از کوتاه مدتی، بطور مفتضحانه از تخت به زیر کشیده شد و مورد لعن و نفرین همگان می‌باشد بطوریکه هیچ شخصی حاضر نیست عمل شنیع وی در روز عاشورا تایید کند قبرش مشخص نیست جتی نام فرزندش را یزید بگذارد.

امروز و بعد از چند قرن، با نگاهی واقع‌بینانه یزید شکست خورد و امام حسین پیروز نبرد عاشورا است.

کد خبر 1786408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha