نابودی ۷۵ درصد از درختان زیتون در جنگ غزه

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که عملیات نظامی اسرائیل منجر به نابودی بیش از ۷۵ درصد از درختان زیتون در غزه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که عملیات نظامی اسرائیل منجر به نابودی بیش از ۷۵ درصد از درختان زیتون در غزه شده است.

در این گزارش که توسط دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی، وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین تهیه شده، آمده است: جنگ تاثیر مخربی بر بخش زیتون داشته و بیش از ۷۵ درصد از درختان زیتون را از بین برده است.

این در حالی است که اسرائیل از زمان وقوع عملیات طوفان‌الاقصی در هفتک اکتبر سال گذشته میلادی به حملات هوایی و زمینی خود در منطقه محصور فلسطین ادامه داده است.

در این گزارش آمده است که ساکنان غزه تنها در طول آتش بس موقت که فقط یک هفته در نوامبر سال گذشته برقرار شد، توانستد به مزارع خود دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش در کرانه باختری اشغالی، مقامات اسرائیلی تمام مجوزهای داده شده به کشاورزان برای چیدن زیتون را لغو کرده و عملا از دسترسی آنها به زمین هایشان جلوگیری کردند.

این گزارش همچنین به اقدامات مختلف شهرک نشینان غیرقانونی با هدف جلوگیری از برداشت زیتون توسط فلسطینی‌ها اشاره کرد.

برآوردها حاکی از آن است که حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیتون در کرانه باختری اشغالی توسط مقامات اسرائیلی مناطق بسته نظامی اعلام شده است.

زیتون یک محصول عمده کشاورزی در فلسطین است و هزاران سال است که کشت می شود. درختان زیتون نیز نمادی از ریشه فلسطینی‌ها در سرزمین خود هستند.

کد خبر 1786412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha