کرمانشاه صاحب سینمای روباز می شود

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از رایزنی های نمایندگان وزارت فرهنگ و مسئولین سازمان فرهنگی شهرداری و میراث فرهنگی کرمانشاه و توافق بر احداث سینمای روباز و میزبانی از جشنواره های ملی و بین المللی در این استان مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، مقدمه ای برای دعوت جمعی از  مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد  و چهره های شناخته شده تئاتر کشور، و رایزنی در خصوص رخدادادهایی شد که تئاتر و سینمای کرمانشاه با توجه به استعدادها، ظرفیت ها، زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود در استان و کارنامه درخشان خود، سال هاست انتظار آن را می کشد. 
 

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، به همین بهانه نشستی تخصصی و کارشناسی را با حضور حمید نیلی مدیرکل نمایشی، رحمت امینی دبیر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، فرج الهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، نماینده میراث فرهنگی کرمانشاه، میثم جمالی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت دفتر انجمن هنرهای نمایشی، مرضیه برومند نویسنده، تهیه کننده و کارگردان تئاتر و سینما، قادر آشنا معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی کشور، و دکتر ایمان درخشی معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه و...را برای تحقق این مطالبه دیرینه اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، در امارت بامگاه میزبانی کرد.
  

وی با اشاره به انتشار فراخوان سی‌ و ششمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه، خواستار تعامل برای اعتلای تئاتر ای خطه شد و گفت: باتوجه به زیرساخت های فرهنگی هنری برخوردار از بروزترین تجهیزات فنی، صوتی و سالن های اجرای تئاتر و نمایش فیلم، یکی از مهمترین مطالبات ما برگزاری جشنواره ای در سطح بین المللی با میزبانی کرمانشاه است.

جلالی، مباحث آموزشی و ارتقاء توانمندی فعالین تئاتر و سینما را بسیار مهم خواند و گفت: بررسی راهکاری لازم برای ثبت جهانی جشنواره شاهنامه خوانی با اتخاذ تدابیر و اقدامات مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد. 

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم کرمانشاه از جشنواره های فیلم ارتقاء امکانات موجود در این حوزه را یک ضرورت برشمرد و از آمادگی این استان برای احداث چندین سینمای روباز با حمایت معاونت توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تأمین تجهیزات و مباحث فنی و همکاری شهرداری در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

براساس این گزارش، اعلام آمادگی نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در این نشست برای انجام کارهای مطالعاتی، تحلیلی و پژوهشی در حوزه جانمایی و چگونگی اجرا و ساخت سینمای روباز با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه از مصوبات این نشست بود.     

گفتنی است، قول مساعد حمایت از تئاتر کرمانشاه و میزبانی این استان در حوزه نمایش جهت میزبانی از جشنواره ملی و بین المللی نمایش؛  از سوی حمید نیلی مدیرکل نمایش و  فرج الهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور نیز در این نشست مطرح شد تا  نوید بخش اتفاقات جدید و مبارکی در حوزه تئاتر و سینمای این خطه باشد.

کد خبر 1786426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha