اردوغان: آمریکا و اروپا بازیچه دست «نتانیاهو» شده‌اند

رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدار با مقامات محلی در استانبول گفت که آمریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل به بازیچه‌ای در دست یک قاتل بی‌رحم، بنیامین نتانیاهو تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « trtworld»، رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدار با مقامات محلی در استانبول گفت که آمریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل به بازیچه‌ای در دست یک قاتل بی‌رحم، بنیامین نتانیاهو تبدیل شده‌اند.

رجب طیب اردوغان بار دیگر بر حمایت قاطع این کشور از فلسطین در حالی که اسرائیل به حملات مرگبار در سرتاسر سرزمین های اشغالی و غزه ادامه می دهد، تاکید کرد.

وی افزود: ترکیه به عنوان دشمن ظالمان و حامی ستمدیدگان در مبارزه برای آزادی و عزت علیه شبکه نسل‌کشی در کنار فلسطین ایستاده است.

اردوغان با اشاره به تلفات کودکان در تهاجم مستمر اسرائیل به غزه، گفت: ۲۰ هزار کودک جان خود را از دست داده اند و حتی یک نفر در اروپا و آمریکا این اقدامات را «شرم‌آور» نخوانده است.

وی افزود: ده‌ها هزار زن در جنگ غزه کشته شده‌اند و سازمان‌های مدافع حقوق زنان حتی یک کلمه هم حرفی نزده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد که ۱۷۵ روزنامه‌نگار جان خود را از دست داده‌اند و رسانه‌های بین‌المللی اصلا اهمیتی نمی‌دهند.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه مسئولیت کشتار ۵۰ هزار بی گناه بدون شک بر عهده نیروهای اشغالگر غیرقانونی اسرائیل است، افزود: کسانی که از دولت اسرائیل حمایت بی قید و شرط می کنند و سلاح و مهمات ارسال می کنند نیز آشکارا در این کشتار شریک هستند.

وی به رهبران و اعضای مقاومت فلسطین که نه تنها با مبارزات بلکه با شهادتشان به اسطوره تبدیل شده‌اند و به همه قهرمانانی که سرزمین های غزه را با خون پر برکت خود آبیاری کرده اند، ابراز احترام کرد.

کد خبر 1786441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha