راهیان نور حرکتی فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز

بهرام‌نیا راهیان‌نور را یک حرکت فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز دانست و گفت: امسال ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه ایثار و شهادت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه‌ ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور با اشاره به شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، ضمن تسلیت این واقعه گفت: این شهید در مقابله با ظلم صهیونیست‌ها با تمام توان ایستادگی کرد و ۲۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد.

وی افزود: خدا خواست تا این مجاهد نستوه به کاروان مقاومت بپیوندد.

استاندار ایلام همچنین به تصاویری از مقاومت سنوار در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این شهید تا آخرین لحظه از مبارزه دست نکشید و شهادت او شعله‌های مقاومت را برافروخته‌تر خواهد کرد.

استاندار ایلام با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور، گفت: راهیان نور، نرم‌افزار استفاده از گنجینه تمام‌نشدنی دفاع مقدس است.

وی افزود که برای هر اقدامی باید برنامه و راهبرد مشخص داشت که این راهبردها باید مبتنی بر رهنمودهای رهبری باشد.

وی راهیان نور را یک حرکت فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز دانست و از مدیران خواست برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند. همچنین از سپاه استان و دیگر نهادها برای تولید محتوا و اعزام گروه‌های راهیان نور قدردانی کرد.

بهرام‌نیا به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه ایثار و شهادت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت که از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جذب و هزینه شده است.

او افزود که امسال نیز ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این حوزه اختصاص یافته است.

وی همچنین به هزینه‌کرد ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های اربعین در ایلام اشاره کرد و گفت که این زیرساخت‌ها چندمنظوره بوده و مردم در طول سال نیز از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

استاندار ایلام در پایان به قدردانی سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از اعتبارات اختصاص‌یافته به حوزه ایثار و شهادت در استان ایلام اشاره کرد و اعلام کرد که مناقصه پروژه راه دسترسی یادمان سرابله به زودی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1786461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha