کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر است که کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) زنجان به فرمان ایشان لبیک گفته و با اجرای طرح‌های متعدد در این راستا تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی هنری ولایت زنجان، یکی از کانون‌های در تراز انقلاب اسلامی زنجان در مجتمع رضوان با ۸۵۰۰ نفر جمعیت که در ۲۲۴۴ واحد مسکونی مستقر هستند؛ به شمار می رود.

این کانون که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مجتمع رضوان به عنوان یکی از مناطق آسیب پذیر شهر زنجان تاسیس شده است، توانسته با جذب جوانان و نوجوانان، بستر مناسبی برای تربیت اعتقادی و دینی این نسل فراهم سازد و پیامدهای ناشی از آسیب های اجتماعی را به حداقل برساند.

یکی از اقدامات اثرگذار این کانون تاکید بر موضوع فرزندآوری و تکثیر نسل است که با برپایی کارگاه های آموزشی و طرح های متعدد گام های اثرگذاری در این راستا برداشته شده است.

کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

زهرا ذوالقدر، مدیر کانون تخصصی خواهران ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: این کانون از زمان تاسیس تاکنون طرح جوانی جمعیت را به به مدت سه سال و با تشکیل ۱۴۴ کارگاه برای بیش از ۲۰۰ نفر از خواهران در رده سنی بالای ۲۰ سال برگزار کرده است.

وی ادامه داد: این طرح در سرفصل های تربیت فرزند، فرزندآوری، آسیب های تک فرزندی، عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری، عوامل تحکیم بنیان خانواده، افزایش فرزند و جوانی جمعیت برگزار شد. همچنین کارگاه های پیش از ازدواج برای ۳۰ زوج در قالب کلاس های مشاوره های فردی و گروهی با حضور روانشناسانی از حوزه های علمیه تشکیل شده است.

به گفته ذوالقدر، دعوت از بانوان جهت شرکت در طرح جوانی جمعیت به صورت چهره به چهره و بیان جذابیت های دوره بود و تلاش شد با نصب بنر در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) از مادرانی که برای اقامه نماز در مسجد حاضر می شدند نیز دعوت شود.

 

کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

مدیر کانون تخصصی خواهران ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) کارگاه های پیش از ازدواج برای ۳۰ زوج در قالب کلاس های مشاوره های فردی و گروهی با حضور روانشناسانی از حوزه های علمیه تشکیل شد.

ذوالقدر با یادآوری اینکه کارگاه های اشغالزایی ویژه مادران در قالب تشکیل کارگاه های خیاطی برای ۵۰ نفر برگزار شد، تصریح کرد: این کارگاه ها در حال حاضر دایر است و محلی برای درآمدزایی مادران این کانون فراهم شده است.

کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

مدیر کانون تخصصی خواهران ولایت ادامه داد: این کانون طرح «ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده» را نیز به منظور تشویق مادران جوان به فرزندآوری از طریق حل مشکلات خانوادگی با کمک از مشاوران در دستور کار دارد.

وی افزود: این طرح از سری برنامه های قرارگاه شهید آوینی و طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» است که قرار شده در مجتمع رضوان زنجان برای زنان جوان و دختران در آستانه ازدواج برگزار شود.

کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

به گفته وی، بی اطلاع مادران و جوانان از عواقب پیری جمعیت و مشکلات ناشی از آن باعث شده است تا خانواده ها نسبت به فرزندآوری بی توجه باشند ولی بیانات مقام معظم رهبری در سال های اخیر در خصوص پیری جمعیت و نیاز به فرزندآوری و تکثر نسل زنگ هشداری برای همه ما است که باید به آن توجه کرد.

ذوالقدر ادامه داد: در این طرح تلاش خواهد شد تا از طریق تشویق مادران جوان به فرزندآوری از طریق حل مشکلات خانوادگب با کمک مشاوران، حمایت از خانواده های کم درآمد با استفاده از وام های قرض الحسنه، حمایت از خانواده قبل و بعد از فرزندآوری از طریق برگزاری کلاس های تخصصی گامی در جهت فرزندآوری برداریم.

مدیرکانون تخصصی خواهران ولایت ادامه داد: طرح ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده از طریق برگزاری دوره های مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، حل مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت خانواده اجرایی خواهد شد.

کانون ولایت زنجان، پیشتاز در ترویج فرزندآوری در بستر تحکیم خانواده

کد خبر 1786463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha