اهدای پرچم متبرک رضوی به جلسه قرآن مسجد امام حسین(ع) پاکستان

مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، پرچم متبرک رضوی را به جلسه سنتی قرآن کریم مدرسه و مسجد امام حسین(ع)، در ناحیه دادو ایالت سند پاکستان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، با اهدای پرچم متبرک رضوی به «شفقت علی فائزی» از علمای شیعی اهل پاکستان و مدیر مدرسه و مسجد امام حسین(ع)، در ناحیه دادو ایالت سند پاکستان، جلسه سنتی قرآن کریم در این شهر تحت الگوی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی تاسیس شد.

«شفقت علی فائزی» در حاشیه این مراسم گفت: زیارت حضرت رضا(ع) و خدمت در راه قرآن، توفیقی بزرگ است که خداوند نصیب ما کرده است. 

وی افزود: ما همگی در محضر قرآن هستیم. در مدرسه ومسجد امام حسین(ع) ناحیه دادو ایالت سند پاکستان، محافل تلاوت قرآن با حضور پرشور علاقه‌مندان کلام وحی برگزار می‌شود که در این جلسات نیز مسلمانان اهل سنت حضور دارند که خود نمودی از وحدت مسلمانان ذیل پرچم قرآن است.

وی که رشته دانشگاهی و پایان نامه‌ تحصیلی اش با موضوع قرآن بوده، با اشاره به اینکه امت مسلمان باید در کل جهان زیر سایه قرآن و عترت پاک پیامبر(ص) باشد، عنوان کرد: قرآن یک نظام و قیام الهی است. زندگی عالی برای انسان همین است که در محضر قرآن چه قرآن صامت وچه ناطق باشد. حضرت رسول اکرم(ص) بعد از خودش دو منبع گرانسنگ قرآن کریم(کتاب صامت) و عترت(قرآن ناطق) را برای هدایت بشر به جای گذاشت. قرآن و عترت، دو تعبیر از یک عنوان و یک حقیقت واحد هستند که به دو شکل تجلی یافته‌اند؛ در واقع قرآن و عترت هر دو سخن الهی و هر دو وحی خدا می‌باشند که روز و شب با مردم سخن می‌گویند، گر چه یکی صامت و دیگری ناطق معرفی شده‌اند. 

عالم شیعی اهل پاکستان تصریح کرد: حضرت رضا(ع) مصداق قرآن ناطق ‌است. در حرم مطهر رضوی قرآن صامت و ناطق در کنار یکدیگر هستند . در اینجا نورخدا و کلام خدا جمع شده است که مافوق تصورند. بنا به فرمایش حضرت رضا(ع) قرآن همیشه تازگی دارد و این کتاب الهی مربوط به یک زمان و مکان نیست؛ بلکه برای همه زمان‌ها چه حال، گذشته و آینده است . کلام خدا نور است و نور هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. ائمه اطهار(ع) هم محدود به زمان نیستند.وی اضافه کرد: زائر در محضر  حضرت رضا(ع)، با خواندن قرآن به امام متوسل می‌شود و نورانیتش بیشتر می‌شود. 

وی با تاکید بر فطری بودن دین اسلام تصریح کرد: دین اسلام مطابقت با فطرت انسان دارد. اینکه انسان بخواهد به دین اسلام عمل کند توفیق بزرگی است. ما می‌توانیم حول محور قرآن و اهل بیت(ع)، اتحاد جهان اسلام را ایجاد کنیم.

مدیر مدرسه و مسجد امام حسین(ع)  ناحیه دادو ایالت سند پاکستان، ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان خادم قرآن،  به برکت وجود امام رضا(ع) فعالیت‌های خوبی در عرصه آموزش وترویج قرآن انجام داده است. برای یک شیعه توفیق بزرگی است که در محضر قرآن و امام رضا(ع) باشد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توفیقی که امروز نصیب ما شد به امید خدا در این مسجد بتوانیم الگوی قرآنی آستان قدس رضوی را با برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و حفظ قرآن به بچه‌ها بیاموزیم و با برگزاری جلسات با شکوه تلاوت قرآن میزبان حضور شیعیان و برادران اهل سنت باشیم.

کد خبر 1786472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha